مدیرعامل شرکت فرودگاه ها: سود 12 هزار میلیارد تومانی 3 ایرلاین خارجی از حمل‌ونقل هوایی ایران


مدیرعامل شرکت فرودگاه ها: سود 12 هزار میلیارد تومانی 3 ایرلاین خارجی از حمل‌ونقل هوایی ایران

تسنیم: مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان "سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان توسط ۳ ایرلاین حارجی از ایران خارج می‌شود"گفت: با ۴۰ هواپیمای دوربرد می‌توانیم از خروج ۸۰۰۰ میلیارد تومان جلوگیری کنیم. حمیدرضا سیدی اظهار کرد:...

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها: سود 12 هزار میلیارد تومانی 3 ایرلاین خارجی از حمل‌ونقل هوایی ایران

تسنیم: مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان "سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان توسط ۳ ایرلاین حارجی از ایران خارج می‌شود"گفت: با ۴۰ هواپیمای دوربرد می‌توانیم از خروج ۸۰۰۰ میلیارد تومان جلوگیری کنیم.

حمیدرضا سیدی اظهار کرد: امسال بالغ بر 1500 میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در فرودگاه‌های کشور در دست اجراست.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها، بهسازی باند چپ 29 فرودگاه مهرآباد است که طی یکماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با یادآوری این‌که بر اساس قانون باید مدیریت یکپارچه فرودگاه‌ها را داشته باشیم، تصریح کرد:‌ مطابق بند ج ماده 28 قانون برنامه چهارم باید در فرودگاه‌ها مدیریت یکپارچه‌ای باشد تا 16 ارگان تنها از یک جا دستور بگیرند.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران همچنین با اشاره به ظرفیت‌سنجی صورت گرفته در رابطه با صنعت هوانوردی کشور، یادآور شد: بر این اساس زیرساخت خدمات‌رسانی به 550 فروند هواپیما را در فرودگاه‌های کشور داریم.

سیدی افزود: در زمان حاضر سالانه بیش از 12 هزار میلیارد تومان توسط 3 ایرلاین ترکیش،‌امارات و قطری از ایران خارج می‌شود. این در حالی است که اگر 30 تا 40 فروند هواپیمای دوبرد داشته باشید می‌توانیم از خروج سالانه 8000 میلیارد تومان جلوگیری کنیم.

وی همچنین گفت: بر اساس چشم‌انداز 20 ساله کشور در سال 1401 فرودگاه امام در حمل‌ونقل بار و مسافر باید به ترتیب به جایگاه اول و دوم منطقه دست یابیم.

وی با یادآوری این‌که فرودگاه مهرآباد 1700 هکتار وسعت دارد،‌ اضافه کرد: حدود 170 هکتار یعنی یک دهم فرودگاه مهرآباد در اختیار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده