عطار مواد فروش به دام پلیس افتاد


عطار مواد فروش به دام پلیس افتاد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به چند مورد از مهمترین پرونده‌های پلیس پیشگیری از دستگیری زوج سارق محتویات خودرو در غرب تهران، کشف یک توزیع‌کننده مواد مخدر با پوشش عطاری و... خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،‌ سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به مهمترین پرونده‌های پلیس پیشگیری در روزهای اخیر گفت:‌ روز گذشته ماموران تیم عملیات کلانتری شهرک غرب حین گشت‌زنی در این منطقه با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مواجه شدند. راننده این خودرو یک مرد و سرنشین آن یک زن بود و این دو فرد در حال تردد کنار خودروهای پارک شده بودند.این زن و مرد گاهی در کنار خودروهایی توقف می‌کردند که سبب شد تا ماموران پلیس به آن‌ها مشکوک شوند.

وی ادامه داد: همین رفتار مشکوک متهمان سبب شد تا ماموران آن‌ها را زیر نظر بگیرند. پس از مدتی متهمان خودرو خود را پارک کردند و از آن پیاده شدند. سپس به سمت خودروی پارک شده رفتند و با استفاده از لوازم خود در آن را باز کردند. با مشاهده این رفتار ماموران پلیس سریعا وارد عمل شدند و راننده خودرو متوجه حضور ماموران پلیس شد. همین سبب شد تا هر دو متهم در کمترین زمان سوار خودروی خود شده و از محل فرار کنند. در ادامه و پس از مدتی تعقیب و گریز و تیراندازی به سمت لاستیک‌های خودرو، در آخر خودروی متهمان متوقف شد و هر دو سرنشین آن دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران با بیان کشفیات پلیس در بازرسی اولیه از خودروها گفت: در بررسی ابتدایی از خودروی متهمان، دو دستگاه باطری خودرو و یک دستگاه کامپیوتر خودروی پژو ۲۰۶ و ابزارآلات دزدی کشف شد.

موقوفه‌ای با اشاره به انجام بازجویی از متهمان و اعترافات آنان اظهارکرد:‌ متهمان که ۲۴ و ۲۹ سال داشتند، به بزه انتسابی و ۲۰۰ فقره سرقت لوازم خودرو در شهر تهران به‌ویژه در غرب تهران معترف شدند. پس از تکمیل‌شدن پرونده هر دو متهم به دادسرا منتقل شدند. همچنین در تحقیقات تکمیلی تعدادی از مالباختگان شناسایی شدند. همچنین کشف سایر جرائم احتمالی سارقان و شناسایی دیگر مالباختگان در دستورکار پلیس است.

کشف محموله قاچاق ۲۰ میلیاردی قبل از رسیدن به مقصد

موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به کشف محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در شمال تهران اظهارکرد: ماموران عملیات کلانتری امام زاده داود حین گشت‌زنی در جاده منتهی به امام زاده داود به یک دستگاه خودروی خاور که در حال تخلیه بار به داخل یک خودروی پژو بود مشکوک شدند. ماموران برای بررسی بیشتر به خودروها مراجعه کردند و این موضوع سبب شد تا متهمان با مشاهده خودرو پلیس سریعا با استفاده از خودرو خود و رها کردن مقداری از لوازم سرقتی متواری شوند.

وی افزود:‌ در ادامه مشخصات خودروها به ماموران پلیس اعلام شد و در راستای اجرای طرح مهار، متهمان پس از تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای دستگیر شدند. در بررسی داخل خودروها ۲۸ دستگاه تلفن همراه اپل و ۱۰۰ دستگاه هندزفری با برند اپل و دوهزار و ۲۰ ثوب لباس زنانه قاچاق کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهمان گفت: متهمان با ۴۰ و ۵۲ سال سن، در تحقیقات ابتدایی به جرم خود و حمل کالای قاچاق از یکی از شهرهای غربی کشور اعتراف کردند و در اظهاراتشان به قصد خود برای تحویل کالاهای قاچاق در شهر تهران اشاره کردند. همچنین بر اساس برآورد کارشناسان، ارزش اموال مکشوفه به ۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

در ادامه موقوفه‌ای با اشاره به کشف یک دستگاه موتورسیکلت میلیاردی اظهارکرد: درپی دریافت اطلاعاتی درباره تردد یک دستگاه موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی‌سی در محله مرزداران و ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای مردم محل، ماموران تیم عملیات کلانتری این محل رسیدگی به پرونده را در دستورکار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه متهم شدند. در ادامه ماموران با دریافت مجوز قضایی متهم را در محل اختفایش طی یک عملیات ضربتی دستگیر و موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی سی قاچاق و که فاقد هرگونه مجوز قانونی بود را توقیف کردند. ارزش این موتورسیکلت‌ قاچاق کشف‌شده بر اساس برآورد کارشناسان شش میلیارد ریال است.

دستگیری عطار موادفروش

موقوفه‌ای با اشاره به رسیدگی پلیس به پرونده یک عطاری مواد مخدر می‌فروخت گفت: در پی دریافت اطلاعاتی درباره فروش تریاک و قرص‌های مخدر در یک واحد صنفی عطاری در محله تهرانسر رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم بر عهده تیمی از ماموران کلانتری پایانه غرب قرار گرفت و تحقیقات ابتدایی آغاز شد.

وی با اشاره به شناسایی هویت متصدی عطاری ادامه داد: ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت متصدی عطاری مورد نظر را شناسایی کردند. پس از هماهنگی‌های قضایی، متهم در محل اختفای خود دستگیر شد و ماموران پلیس بررسی ابتدایی خود موفق به کشف دو کیلو و ۶۰ گرم تریاک و ۷۸۰ عدد قرص مخدر و ترازوی وزن مواد مخدر شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات ابتدایی به جرم خود و توزیع مواد مخدر در قالب عطاری اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده در اختیار دادسرا قرار گرفت.

کشف ۱۰ فقره موبایل‌قاپی در شمال تهران

موقوفه‌ای با اشاره به دستگیری موبایل‌قاپان در شمال تهران اظهارکرد:‌ در پی دریافت چندین گزارش سرقت تلفن همراه در محله نیاوران توسط موتورسیکلت دو ترک، ماموران کلانتری ۱۲۳ نیاوران بررسی موضوع و دستگیری سارقان را برعهده گرفتند.

وی با بیان انجام تحقیقات میدانی توسط ماموران پلیس ادامه داد: ماموران پلیس در تحقیقات و پی‌جویی‌های خود مشخصات متهمان و زمان حضور آن‌ها را شناسایی کردند. روز گذشته حین گشت‌زنی در نقاط مورد نظر متهمان در حال زاغ‌زنی شهروندان مشاهده شدند و ماموران با مشاهده این موضوع سریعا وارد عمل شدند و متهمان با دیدن خودروی پلیس سریعا از محل فرار کردند. پس از تعقیب و گریز پلیس و متهمان، هر دو نفر دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان کشفیات پلیس اظهار کرد: در بررسی ابتدایی از متهمان دو قبضه سلاح سرد(قمه)، یک عدد افشانه دفاع شخصی و دو دستگاه تلفن همراه مسروقه و یک عدد ساعت مچی سرقتی کشف شد. متهمان که ۲۵ و ۲۷ ساله هستند در تحقیقات آغازین به بزه انتسابی و دزدی تلفن همراه به روش موبایل‌قاپی و زورگیری با تهدید سلاح سرد در شمال تهران و ۱۰ فقره سرقت شبیه به آن اعتراف کردند. متهمان به دادسرا معرفی شدند و پس از دریافت اعترافات آن‌ها، مالباختگان نیز شناسایی شدند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی