حجم مبادلات تجاری روسیه و چین به 170 میلیارد دلار می رسد


حجم مبادلات تجاری روسیه و چین به 170 میلیارد دلار می رسد

وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: حجم مبادلات تجاری روسیه و چین در 7 ماه گذشته تقریبا به 93 میلیارد دلار رسیده است و انتظار می‌ رود تا پایان سال به بیشترین میزان یعنی 170 میلیارد دلار برسد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از خبرگزاری تاس، ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری این کشور و چین در 7 ماه گذشته تقریبا به 93 میلیارد دلار رسیده است و انتظار می‌ رود تا پایان سال به بیشترین میزان یعنی 170 میلیارد دلار برسد.

این مقام روس گفت: «ما در ماه فوریه با شرکای چینی خود یک نقشه راهی برای افزایش تجارت کالا و خدمات به ارزش 200 میلیارد دلار تا سال 2024 به امضا رساندیم و طی 7 ماه گذشته، شاهد رشد بی سابقه در مبادلات تجاری به میزان 25 درصد بودیم. انتظار داریم تا پایان سال، حجم مبادلات تجاری با چین به رقم بی سابقه 170 میلیارد دلار برسد.»

وی توضیح داد این ارقام تاییدی بر کار مشترک در بسیاری از زمینه ها، نظیر رفع مشکلات صادرات و واردات، تضمین عرضه بی وقفه کالا و تردد بی وقفه کالا از ایستگاه های مرزی با وجود محدودیت های کنونی کرونایی بوده است.

وزیر توسعه تجارت روسیه با اشاره به پروژه های بزرگی که در حال اجرا هستند، خاطرنشان کرد،عرضه نفت و گاز به صورت ویژه در حال افزایش است.

رشتنیکوف تصریح کرد: « ما می دانیم که امروز این امر برای چین مهم است چراکه این کشور یک تامین کننده قابل اعتماد انرژی با قیمت قابل پیش بینی و مقرون به صرفه دارد و به معاملات لحظه ای وابسته نیست. همچین (این معاملات) برای روسیه هم اهمیت دارد چراکه ما یک فروش تضمین شده داریم که به ما امکان می دهد تا سرمایه گذاری های قابل توجهی را که در زیرساخت انجام داده ایم جبران کنیم و این امر به ما امکان حرکت بیشتر را می دهد.»

این مقام روس توضیح داد که کمیسیون همکاری سرمایه گذاری بین دولتی روسیه و چین، 79 پروژه در زمینه های مختلف با سرمایه گذاری بیش از 160 میلیارد دلار در دست دارد. در حالی که در مورد پروژه‌ های بخش حمل ‌ونقل در حال بحث و گفتگو است، شرکت‌ های چینی در اجرای پروژه‌ های بخش گاز مشارکت دارند.

هفتمین مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک روسیه از 5 تا 8 سپتامبر در حال برگزاری است و مقامات اقتصادی روسیه در آن به ایراد سخنرانی پرداختند.

نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه از جمله مقامات روس بود که امروز در این مجمع اقتصادی در مورد تصمیمات مسکو خبرهایی داد.

وی گفت: روسیه به اعمال سقف قیمتی بر نفت روسیه با ارسال نفت بیشتر به آسیا پاسخ خواهد داد.

وی افزود: «هرگونه اقدامی برای اعمال سقف قیمتی منجر به کسری در بازارهای خود (کشورهای آغازگر این سیاست) و افزایش نوسان قیمت خواهد شد.»

شولگینوف همچنین راه ‌حل مسکو برای مشکل «کشورهای دوست» در حمل‌ونقل نفت خود را تشریح کرد و گفت، روسیه می‌تواند شرکت خودش را برای تامین خدمات بیمه‌ای برای کشتی‌هایی که نفت آن را حمل می‌کنند، تاسیس کند.

شولگینوف در حاشیه هفتمین مجمع اقتصادی شرق توضیح داد: «ما در حال بررسی احتمالات مختلف نظیر استفاده از تعدادی از شرکت‌های داخلی بیمه برای کشورهای دوست هستیم...»

وی افزود، تاسیس یک شرکت بیمه جدید در روسیه نیز گزینه دیگر است، اما این امر مستلزم به رسمیت شناختن متقابل کشورهای دیگر است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید