فکر می‌کردم تاج نظر ما را هم بخواهد/ قاسمپور: هم با اسکوچیچ مخالفم، هم کی‌روش!


فکر می‌کردم تاج نظر ما را هم بخواهد/ قاسمپور: هم با اسکوچیچ مخالفم، هم کی‌روش!

عضو کمیته فنی می‌گوید که باوجود تلاشهای اسکوچیچ، او همچنان مخالف حضور وی روی نیمکت ایران است.

به گزارش ورزش سه، ساعاتی پس از جلسه هیئت رییسه فدراسیون فوتبال که به نظر با اجماع برای سرمربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی همراه بود، رادیو ایران میزگردی را با حضور ابراهیم قاسمپور عضو کمیته فنی و حمید استیلی مدیر تیم ملی، برگزار کرد.

* به اقای تاج تبریک و به هیئت رییسه تسلیت می‌گویم
پیش از هر چیز به آقای تاج تبریک می‌گویم که اقتدار خودش را نشان دهد. به آقای اصولی که قبلا اصول را زیر پا گذاشت و اعضای هیئت رئیسه هم باید تسلیت گفت که با اقتدار و قاطعیت آقای اسکوچیچ را ابقا کردند و الان می‌دانند انتخابی که کردند پشیزی ارزش نداشت و زیر سوال رفتند. هیئت رئیسه باید جواب بدهند که چطور آنجا با قاطیعیت عمل کرد و اینجا انقدر ضعف نشان داد.

* توانایی فنی اسکوچیچ را قبول نداریم
من هم معتقدم که برخوردها جالب نبود اما کمیته فنی توانایی‌های فنی و مدیریت آقای اسکوچیچ را قبول نداشتند و اصرار داشتند که ایشان نباید تیم ملی را هدایت کند و توان این را ندارد که ما را در بازی‌های جام جهانی به جایگاهی برساند اما اینکه بخواهیم بگوییم آقای اسکوچیچ زحمت نکشید درست نیست. ایشان در حد توان خودش زحمت کشید اما فوتبال حرفه‌ای اینها را برنمی‌دارد. کمااینکه خود آقای اسکوچیچ هم زمانی که با نفت کار می‌کرد، نفت را رها کرد و هیچ ارزشی برای این تیم قائل نشد و این تیم را در شرایط بحرانی قرار داد؛ این بحث حرفه‌ای است.

* با انتخاب کی‌روش هیچ ارزشی برای ما قائل نشدند
ما به زحماتی که آقای اسکوچیچ کشیده، احترام می‌گذاریم. ایشان انرژی‌اش را گذاشت و زحمت کشید اما اصل فوتبال حرفه‌ای‌گری است که در فوتبال ما جایگاه مناسبی ندارد. به طول کلی کمیته فنی آن زمان نظر فنی خود را اعلام کرد و الان هم با انتخاب آقای کی‌روش هیچ ارزشی برای نظر کمیته فنی قائل نبودند. این یک نوع بی‌احترامی به کمیته فنی بود.

* کی‌روش با چه مبنایی انتخاب شد
ما مخالف این بودیم که آقای اسکوچیچ ادامه بدهد و برخلاف نظر کمیته فنی، ایشان ابقا شد. همان زمان صحبت از کی‌روش می‌شد که مجموعه کمیته فنی و بسیاری دیگر مخالف آمدن کی‌روش بودند. الان آقای کی‌روش انتخاب شد اما سوال این است که کی‌روش با چه مبنایی انتخاب شد؟ اگر کمیته فنی نمی‌تواند در این مسئله نقشی داشته باشد، چرا وجود دارد؟ منحل کنند.

* فکر می‌کردیم تاج از ما مشورت بخواهد
ما فکر می‌کردیم آقای تاج بعد از انتخاب، جلسه‌ای با کمیته فنی می‌گذارند و اگر قرار است کمیته فنی باشد با آنها مشورت می‌کردند و اگر قرار است که نباشند هم لغو می‌کردند اما اینکه چرا با کمیته فنی مشورت نمی‌شود بحثی است که در آینده باید درباره آن صحبت شود. شاید آقای تاج اعتقادی به کمیته فنی ندارد؛ ایشان که اقتدار خودش را در آوردن آقای کی‌روش نشان داد، می‌تواند کمیته فنی را هم منحل کند.

* از ابتدا مخالف اسکوچیچ بوده و هستم
متاسفانه ما برخی مواقع شخصی را که زحمت کشیده، له می‌کنیم. من یکی از کسانی بودم که از ابتدا مخالف انتخاب آقای اسکوچیچ بودم و تا آخر هم ایستادم اما به جایی رسیدم که گفتم زمان را از دست دادیم. باز هم مسائلی در اردوی قطر و بازی با الجزایر رخ داد که گفتم بودم حضور ایشان صلاح نیست و دلیل خودمان هم داشتیم که آقای استیلی اطلاع دارند و در کمیته فنی هم هیچکس مخالف برکناری آقای اسکوچیچ نبود ولی الان عقیده دارم ما به قدری شهامت نداریم که رک صحبت کنیم و خیلی صریح از شخصی که تمایل به همکاری با نداریم، تشکر و خداحافظی کنیم. من معتقدم در اینجای کار ناجوانمردانه عمل می‌کنیم.

* اسکوچیچ گفت مریض هستم و باید بروم
آقای استیلی اوایل گفتند جوانمردانه نیست که ایشان را برداریم و من گفتم خیر؛ فوتبال حرفه‌ای است و خود آقای اسکوچیچ هم زمانی که در نفت کار می‌کرد این کار را انجام داد و گفت مریض هستم و باید بروم ولی الان زمان هم‌ کم است.

* برای هیئت رییسه متاسفم
من اطلاع ندارم انتخاب کی‌روش قطعیت پیدا کرده یا نه اما اگر این اتفاق بیفتد، فکر می‌کنم هیئت رئیسه و مخصوصا آقای اصولی که آن زمان باد در غبغب انداخت... آن زمان هم کمیته فنی را جلو انداختند و هیئت رئیسه پشت کمیته فنی قایم شدند. کسانی هستند که شهامت ندارند علنا حرف بزنند و در لفافه صحبت می‌کنند. من خیلی برای این هیئت رئیسه متاسفم که آن زمان اقتدار نداشت و الان هم با تصمیمی که گرفتند خودشان را زیر سوال بردند. آقای اصولی، اصول را زیر پا گذاشت.

* پنجاه سال اعتبار کسب نکردم که ...
زمانی که با هیئت رئیسه برای ابقا یا برکناری آقای اسکوچیچ صحبت کردیم از ما خواستند دلایل را عنوان کنیم که خوشبختانه آقای استیلی خیلی از مسائل را گفت و خودمان هم اطلاعاتی داشتیم که انتقال دادیم. تشکیل کمیته فنی دست ما نیست و فدراسیون فوتبال یا هیئت رئیسه باید از کمیته فنی بخواهند. من چند روز پیش با آقای جباری، آقای استیلی، آقای نادر عزت‌اللهی و بعضی از دوستان صحبت کردم. من از آقایان خواهش کردم که جلسه‌ای بگذاریم و تکلیف را روشن کنیم که ما باید باشیم یا خیر. زمانی گفتند آقای پروین گفت چشم؛ من معتقد به چشم نیستم. من معتقدم اسم کمیته فنی رویش است و از آدم‌هایی تشکیل شده که سوابق مشخصی در فوتبال دارند. اگر قرار است در کمیته فنی تصمیماتی گرفته شود اما نظراتش اعمال نشود، نبودنش بهتر است. من ۵۰ سال اعتبارم در فوتبال را مفت به دست نیاوردم که کسی که فوتبالی نیست من را زیر سوال ببرد.

* مخالف آقای کی‌روش هستم
من به شخصه مخالف آقای کی‌روش هستم. شاید مسائل فنی او را در کاردفاعی (نه حمله‌ای و تیمی) نسبت به آقای اسکوچیچ بیشتر قبول داشته باشم اما نوع رفتار ایشان قبلا نشان داده که خودرای است و آدمی نیست که مشورت کند و در گذشته با خیلی از افراد که قرار است با آنها کار کند، بد رفتار کرد. به نظر من این، خرد کردن آدم‌ها بود که اعتبار دادن به آنها. من تعجب می‌کنم که چرا بسیاری حتی مسئولین مملکتی با انتخاب آقای کی‌روش مخالف بودند اما الان سکوت کرده‌اند و دهان‌شان را بسته‌اند. نمی‌دانم چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است که این اتفاقات رخ می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا