دانشگاه‌ها از ظرفیت بالایی در بخش فرهنگ جامعه برخوردار هستند


دانشگاه‌ها از ظرفیت بالایی در بخش فرهنگ جامعه برخوردار هستند

هفتاد و یکمین گردهمایی مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و قائم مقام صدا و سیما آغاز شد.

محمد اسلامی مدیر کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفتاد و یکمین گردهمایی مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید و بعد از دوسال تعطیلی دانشگاه‌ها به علت کرونا، این گردهمایی لازم و ضروری بود.

وی درباره اهداف این گردهمایی بیان کرد: هم افزایی، تعامل، سیاست گذاری فرهنگی اهداف کلی این نشست است و علاوه بر آن سعی می‌کنیم مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها با رویکرد جدید فرهنگی وزارت علوم آشنا شوند.

اسلامی افزود: بخش زیادی از مسولیت جهاد تبیین و روایت گری پیشرفت بر عهده صدا و سیماست و از طرفی دانشگاه‌ها هم ظرفیت مهمی در بخش فرهنگ هستند و در همین راستا از مدیران صدا و سیما دعوت شد تا در این نشست حضور یافته و فرصت تبادل نظر فراهم شود.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه‌ها ۱۰ هزار انجمن علمی، ۳۴ اتحادیه دانشگاهی، ۷ هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی، ۳ هزار و ۴۰۰ نشریه علمی- فرهنگی و ۴ اتحادیه دانشجویی بزرگ در حال فعالیت هستند.

وی افزود: حمایت از فعالیت تشکل‌های دانشجویی-دانشگاهی از اولویت‌های جدی و جدید معاونت فرهنگی وزارت علوم است. همچنین سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها جزو اسناد بالا دستی برای تدوین اهداف و سیاست‌های معاونت فرهنگی تلقی می‌شود.

این گردهمایی تا روز پنجشنبه ۱۷ شهریور در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا