چاره‌ای جز اجرای دستورالعمل‌ها برای صیانت از کودکان در فضای مجازی نیست


چاره‌ای جز اجرای دستورالعمل‌ها برای صیانت از کودکان در فضای مجازی نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اثربخشی ابزارهای نظارتی در حوزه فضای مجازی برای صیانت از کودکان گفت: در این خصوص چاره‌ای جز پذیرش دستورالعمل‌ها وجود ندارد.

چاره‌ای جز اجرای دستورالعمل‌ها برای صیانت از کودکان در فضای مجازی نیست

به گزارش ایران اکونومیست، محمد مهدی اسماعیلی عصر سه شنبه در چهارمین جلسه کمیته راهبری سند حفاظت از کودکان در فضای مجازی ضمن رونمایی از سرویس اینترنت کودک و نوجوان، با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در حوزه فضای مجازی سرباز رهبر انقلاب اسلامی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در فضای مجازی هستند، افزود: وضعیت فعلی فضای مجازی حتماً نامطلوب است و توقع رهبر انقلاب از دست‌اندرکاران این است که با سرعت این عقب‌ ماندگی ها را جبران کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: ابزارهای نظارتی در حوزه فضای مجازی بسیار اثربخش است و در این حوزه هم چاره‌ای جز پذیرش دستورالعمل‌ها نداریم.

اسماعیلی همچنین تأکید کرد: این اطمینان را به بخش‌های مختلف می‌دهیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یار ثابت و همیشگی در پیشبرد اهداف و منویات رهبر عزیز انقلاب و تحقق مأموریت‌های تکلیف شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا نتایج مثبت این همراهی و همدلی را به‌زودی مردم عزیز شاهد باشند.

در ادامه این جلسه مشترک عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدابوالحسن فیروزآبادی رئیس شورای عالی فضای مجازی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به سخنرانی پیرامون فضای مجازی و کودکان و نوجوانان و همچنین صیانت و حفاظت از این فضا پرداختند.

در این جلسه همچنین از نظام رتبه بندی محتواهای فضای مجازی که توسط وزارت فر هنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده بود رونمایی شد که خروجی آن قرار است در سرویس اینترنت کودکان و نوجوان ۴۵۶ مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین سامانه تلوبیون کودک و نوجوان هم در این جلسه معرفی شد که حاوی صدها هزار محتوای جذاب سازمان صدا و سیما و محتواهای تولید برای کودکان و نوجوانان است.

چهارمین جلسه کمیته راهبری سند حفاظت از کودکان در فضای مجازی به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور سیدابوالحسن فیروزآبادی، رئیس شورای عالی فضای مجازی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک