«قفس» محمد حاتمی به صحنه می‌رود/درگیر بروکراسی و کاغذبازی شده‌ایم


«قفس» محمد حاتمی به صحنه می‌رود/درگیر بروکراسی و کاغذبازی شده‌ایم

محمد حاتمی در جدیدترین تجربه خود در عرصه تئاتر، نمایش «قفس» را از چهارشنبه ۱۶ شهریور در تالار حافظ روی صحنه می‌برد.

محمد حاتمی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر درباره جدیدترین تجربه خود این عرصه، به خبرنگار مهر گفت: قرار است نمایش «قفس» را که خودم نوشته و کارگردانی می‌کنم، از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور در تالار حافظ روی صحنه ببرم.

وی درباره موضوع نمایش «قفس» توضیح داد: این اثر بستری اجتماعی دارد و قصه زنی نویسنده را روایت می‌کند که به همراه همسر پزشکش در یک مجتمع زندگی می‌کنند. زن در حال نگارش رمان است و به تمام کاراکترها و موقعیت‌هایشان عینیت می‌دهد و وارد زندگی‌شان می‌کند.

حاتمی با اشاره به اینکه این نمایش دارای ۶ پرسوناژ است، افزود: شهره سلطانی، سام قریبیان، الهه شه‌پرست، شهروز دل‌افکار، یزدان فتوحی، احسان عباسی و خودم در این نمایش به عنوان بازیگر حضور داریم.

این هنرمند عرصه تئاتر درباره روند تولید این اثر نمایشی با توجه به شرایط اقتصادی موجود، تأکید کرد: نمایش ما تهیه‌کننده ندارد. ما تئاتر کار می‌کنیم و اهل تجارت نیستیم و تمامی بازیگران و عوامل گروه برای شرافت تئاتر با من همراه شده‌اند و برای جیب‌شان کار نمی‌کنند. امیدوارم بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و اداره‌کل هنرهای نمایشی از نمایش «قفس» حمایت کنند.

وی متذکر شد: درست است که گروه بازیگران و عوامل نمایش «قفس» نجابت به خرج می‌دهند ولی باید به مسأله معیشت توجه شود. متأسفانه اقتصاد تئاتر ما فلج و فقیر است.

حاتمی در پایان سخنان خود تصریح کرد: بعد از ۴۳ سال کار در تئاتر این روزها درگیر بروکراسی و کاغذبازی برای دریافت مجوزهای مختلف شده‌ام تا بتوانم نمایش را روی صحنه ببرم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم