نقد ٣ کارشناس بر داورى استقلال - پیکان: اشتباهات بزرگ به زیان آبى پوشان


نقد ٣ کارشناس بر داورى استقلال - پیکان: اشتباهات بزرگ به زیان آبى پوشان

موعود بنیادی‌فر، داور بین‌المللی ایران روز نسبتا آرامی را سپری کرد اما در یک لحظه گل استقلال از سوی او مردود اعلام شد تا همین سوت با شعارهای تند هواداران مواجه شد.

نقد ٣ کارشناس بر داورى استقلال - پیکان: اشتباهات بزرگ به زیان آبى پوشان

به گزارش راهبرد معاصر؛ در همین خصوص رضا کرمانشاهی که این فصل از داوری بازنشسته شده و در ستون کارشناسی ورزش سه، نقد عملکرد داوران را انجام می‌دهد، در خصوص چند صحنه این بازی نظرات خود را اعلام کرده است:


نیمه اول: در کل نیمه اول همه چیز درست بود و مورد خاصی نداشتیم. داور به‌درستی عمل کرد و آوانتاژ‌ها و نزدیک به صحنه بودن، همگی درست بود.


دقیقه ۵۵: بازیکنان استقلال اعتقاد به هند داشتند اما هند نبود و حالت دست‌بسته و طبیعی بود و فضایی هم اشغال نشده بود.


دقیقه ۶۴: خطایی روی دروازه‌بان پیکان گرفته شد که فکر می‌کنم درست نبود و گل استقلال صحیح به ثمر رسید. دروازه‌بان پیکان مالک توپ نبود و توپ از دستش رها شد و بازیکن استقلال به‌درستی ضربه زد و بعد از ضربه به دروازه‌بان برخورد کرد.


آقای سخندان عملکرد خوبی داشت و در چند صحنه آفساید خوبی اعلام کرد.

همچنین داوری فوتبال ایران معتقد است استقلال در دقایق ابتدایی نیمه دوم دیدار با پیکان، باید صاحب یک ضربه پنالتی می‌شد.


نوید مظفری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قضاوت موعود بنیادی‌فر در دیدار تیم‌های استقلال و پیکان اظهار داشت: پس از خطای بازیکن استقلال، ساپینتو به داور اعتراض کرد که بنیادی‌فر رفتاری قاطعانه و خونسردی داشت. در این صحنه‌ها می‌بینیم که داوران عصبانی می‌شوند، اما بنیادی‌فر متفاوت رفتار کرد.


وی در مورد برخورد توپ به دست مدافع پیکان که مربیان استقلال اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، تصریح کرد: او توپ را با دست دفع می‌کند. مهم نیست که دست روی سینه است؛ مهم این است که دست به سمت توپ می‌رود. تشخیص این صحنه خیلی سخت است، اما خطای هند رخ داد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد.

همچنین حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص داور بازی استقلال و پیکان اظهار داشت: به نظرم بنیادی‌فر در این دیدار خیلی ترسو قضاوت کرد. او می‌توانست از همان ابتدای نیمه اول با اخطار دادن به سرمربی استقلال که به هر سوت داور اعتراض می‌کرد بازی را کنترل کند اما نتوانست اقتدار داوری خود را در بازی نشان دهد و بعد روانی را در کنار زمین مدیریت کند.


وی در خصوص صحنه خطای هند مدافع پیکان در محوطه جریمه عنوان کرد: سامان فلاح مدافع تیم فوتبال پیکان در محوطه جریمه برای مهار توپ به عمد از دست خود استفاده کرد وقتی بازیکن خودش اقدام به چنین حرکتی می‌کند قطعاً پنالتی بوده و داور باید هند عمد این بازیکن را اعلام می‌کرد و یک پنالتی به نفع استقلال می‌گرفت.


کارشناس داوری در خصوص صحنه گل مردود شده استقلال نیز گفت:با توجه به مالکیت دروازه‌بان در محوطه جریمه خطا از سوی بازیکن استقلال به درستی اعلام شد و یک کارت زرد برای جریمه این بازیکن کفایت می‌کرد که بنیادی فر به درستی در این صحنه عمل کرد./ ورزش سه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران