اتمام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه مطالبه جدی است


اتمام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه مطالبه جدی است

ارومیه - دبیرکارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه اتمام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه یک مطالبه جدی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در نشست با وزیر نیرو ضمن بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات کارگروه نجات ملی دریاچه ارومیه تصریح کرد: با توجه به عزم جدی دولت در نجات دریاچه ارومیه و پیگیری‌های وزارت نیرو در اتمام پروژه‌هایی چون تصفیه خانه‌های تبریز و ارومیه، از تشدید وضعیت کنونی دریاچه پیشگیری شود.

وی گفت: با توجه به اهتمام جدی وزارت نیرو در اتمام مهمترین پروژه سخت افزاری روند نجات دریاچه ارومیه، امید می‌رود تونل انتقال آب از کانی سیب به دریاچه به زودی به بهره برداری برسد و ما به جدیت این روند را پیگیری می‌کنیم.

معتمدیان افزود: روند مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه باید مدیریت شود و در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی با تغییر الگوی کشت می‌تواند نقش مؤثر ایفا کند.

استاندار آذربایجان غربی: طرح احیای دریاچه ارومیه نیازمند اصلاح و بازبینی است. و در این راستا اصلاح ساختار ستاد در دستور کار قرار دارد.

معتمدیان مسئله مهم دیگر را مردمی کردن این طرح دانست و افزود: یکی مهم‌ترین اشکالات روند نجات دریاچه ارومیه استفاده نکردن از ظرفیت‌های مردمی است و در این زمینه مشارکت مردم و بویژه کشاورزان در استان فراهم می‌شود.

وی مدیریت مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی را نیز یک اصل اساسی عنوان کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های دولت برای سرعت بخشی به روند نجات دریاچه ارومیه با درنظر گرفتن معیشت مردم، در بحث مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی نیازمند تغییرات اساسی هستیم.

در این نشست شاخص‌های توسعه‌ای زیر مجموعه وزارت نیرو، آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بویژه روند اجرای تونل انتقال آب، روند پرداخت اعتبارات و نحوه اجرای پروژه‌های نیمه تمام ستاد احیای دریاچه ارومیه و اجرای تصفیه خانه‌های در حال احداث در استان، بررسی موارد نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۵۰۰ مگاواتی ارومیه و مسائل پیش روی نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی مطرح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...