راه‌اندازی شهرک‌های اربعین در مرزهای شلمچه و جذابه


راه‌اندازی شهرک‌های اربعین در مرزهای شلمچه و جذابه

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت:شهرک‌های اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه راه‌اندازی شده است.

به گزارش مشرق، سیدمصطفی فاطمی گفت: بر اساس پیش‌بینی که انجام شده، حجم مسافران اربعین به‌طور تقریبی پنج میلیون نفر خواهد بود که باید برای آن‌ها خدمات ارائه شود.استان‌های مرزی به شدت درگیر موضوع اربعین هسند و اعضای ستاد اربعین طی ماه‌های اخیر اقدامات بسیاری برای تأمین محل اقامت، سرویس‌های بهداشتی و ایجاد سایه بان‌ها به شکل جهادی انجام دادن

۴۲ زائرسرا برای اقامت زائران در مرز مهران وجود دارد

در ادامه فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۵ درصد زائران، استان ایلام و مرز مهران را برای سفر به کشور عراق انتخاب کنند. هماهنگی بسیار خوبی میان مردم و مسئولان برای راهپیمایی ایجاد شده است.

آقای شریفی ادامه داد: تا کنون ۶۷۸ هزار نفر از مرز مهران عبور کردند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ هزار نفر مرز مهران را برای سفر به کشور عراق انتخاب کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: ۴۲ زائرسرا برای اقامت زائران در مرز مهران وجود دارد. امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی به زائران ارائه دهیم. با توجه به حجم عظیم زائران به استان ایلام، در آینده نیازمند توجه ویژه در بخش زیرساخت‌های گردشگری هستیم تا بتوانیم خدمات رفاهی و بهداشتی شایسته‌ای را در اختیار زائران قرار دهیم.

آقای شریفی گفت: کتابچه‌های راهنمای گردشگری استان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر شده و بین زائران توزیع می‌شود.

او افزود: از امروز ۱۰۶ غرفه صنایع‌دستی در مسیر تردد زائران اربعین راه‌اندازی کردیم. همچنین قرار است در این غرفه‌ها به معرفی جاذبه‌های گردشکری شهرستان‌های ایلام بپردازیم.

جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه برای زائران معرفی می‌شود

محمدرضا سهیلی مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه گفت: از ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ مرز خسروی به‌عنوان یکی از مهمترین مرزها بازگشایی شد. ۱۰ هتل و هزار تخت برای اقامت زائران در قصر شیرین وجود دارد. همچنین پارکینگ برای زائران به میزان کافی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: چاپ بروشور و کتابچه راهنمای گرشگری استان برای زائران از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه است. معتقدیم هر زائر یک سفیر گردشگری محسوب می‌شود.

سهیلی تصریح کرد: ۲۵۰ اتوبوس و ۱۲۰ تاکسی از مرز خسروی آماده خدمات‌رسانی هستند. همچنین ۲۰ موکب در قصر شیرین و مرز خسروی راه‌اندازی شده است.



محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان در ادامه گفت: در مرزهای شلمچه و چذابه زیرساخت‌ها برای پنج میلیون نفر زائر آماده شده است، همه دستگاه‌ها در این زمینه به زائران خدمات ارائه می‌کنند. موکب‌ها به شکل پیوسته از اهواز تا مرز استقرار پیدا کردند.
وی ادامه داد: شهرک‌های اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه راه‌اندازی شده است. گروه‌های نظارتی هم ۲۴ ساعته فعال هستند. همچنین در مسیر رفت و برگشت زائران، نمایشگاه صنایع‌دستی راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی شهرک‌های اربعین در مرزهای شلمچه و جذابه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟