برزیل فروش گوشی های آیفون بدون شارژر را ممنوع کرد؛ جریمه سنگین اپل


برزیل فروش گوشی های آیفون بدون شارژر را ممنوع کرد؛ جریمه سنگین اپل

اپل اولین شرکت سازنده گوشی بود که شارژر را از جعبه محصولات خود حذف کرد. این شرکت حفاظت از محیط زیست را دلیل این اقدام خود خوانده است. حال وزارت دادگستری برزیل اپل را به دلیل این موضوع با جریمه سنگینی مواجه کرده و دستوری در مورد شارژر گوشی آیفون...

اپل اولین شرکت سازنده گوشی بود که شارژر را از جعبه محصولات خود حذف کرد. این شرکت حفاظت از محیط زیست را دلیل این اقدام خود خوانده است. حال وزارت دادگستری برزیل اپل را به دلیل این موضوع با جریمه سنگینی مواجه کرده و دستوری در مورد شارژر گوشی آیفون صادر کرده است.

اپل از سوی وزارت دادگستری کشور برزیل با جریمه سنگینی روبرو شده است. این شرکت که از چند سال پیش شارژر را از جعبه گوشی‌های جدید خود حذف کرده، در بسیاری از کشورهای جهان مورد انتقاد و جریمه نهادهای رگولاتوری قرار گرفته است.

برزیل فروش گوشی های آیفون بدون شارژر را ممنوع کرد؛ جریمه سنگین اپل

حال وزارت دادگستری برزیل اپل را به دلیل حذف شارژر از گوشی‌های آیفون، حدود 2.34 میلیون دلار جریمه کرده و دستور به توقف فروش گوشی های آیفون بدون شارژر داده است. اپل در پاسخ به این جریمه یک بیانیه منتشر و اعلام کرده کار برای حل نگرانی‌های وزارت دادگستری برزیل ادامه خواهد داد. در بیانیه اپل آمده؛

ما پیش از این چندین بار در دادگاه مربوط به این موضوع پیروز شده‌ایم و اطمینان داریم کاربران به راه‌های موجود برای اتصال و شارژ کردن گوشی آیفون خود آگاهی دارند.

این جریمه به صورت فوری اجرایی نخواهد شد و وزارت دادگستری اعلام کرده در صورت دور زده شدن ممنوعیت فروش آیفون بدون شارژر، آن را اجرایی خواهد کرد. وزارت دادگستری ادعا کرده اپل با حذف شارژر از گوشی آیفون محصول ناقصی را به فروش می‌رساند.

در همین رابطه بخوانید:

- برای شارژ کردن سریع آیفون 1500 دلاری باید 70 دلار اضافه بپردازید!
- اپل به دلیل حذف شارژر از جعبه گوشی جریمه شد

این نهاد قانونی همچنین گفته اپل نتوانسته مفید بودن تصمیم حذف شارژر از گوشی های آیفون برای محیط زیست را ثابت نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری