انتشار اولین اطلاعات درباره نسل بعدی تراشه اختصاصی گوگل با نام Tensor G2


انتشار اولین اطلاعات درباره نسل بعدی تراشه اختصاصی گوگل با نام Tensor G2

سرانجام گوگل جزئیات بیشتری در رابطه با نسل جدید چیپست اختصاصی خود، یعنی تراشه Tensor G2 منتشر کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده دو گوشی پرچم‌دار پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو اولین محصولاتی خواهند بود که به پردازنده اختصاصی Tensor G2 گوگل مجهز شده و در...

سرانجام گوگل جزئیات بیشتری در رابطه با نسل جدید چیپست اختصاصی خود، یعنی تراشه Tensor G2 منتشر کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده دو گوشی پرچم‌دار پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو اولین محصولاتی خواهند بود که به پردازنده اختصاصی Tensor G2 گوگل مجهز شده و در تاریخ ۶ اکتبر (۱۴ مهر) معرفی خواهند شد.

هنوز جزئیات دقیقی از مشخصات و عملکرد تراشه Tensor G2 گوگل منتشر نشده، اما به نظر می‌آید که گوگل برای تولید این تراشه‌ها به سراغ سامسونگ رفته است. ظاهراً Tensor G2 همانند اسنپدراگون 8 نسل 1، احتمالاً بر اساس فناوری 4 نانومتری این غول کره‌ای ساخته شده است.

انتشار اولین اطلاعات درباره نسل بعدی تراشه اختصاصی گوگل با نام Tensor G2

Tensor G2 گوگل با عنوان GS201 شناخته می‌شود اما به نظر می‌آید این شرکت از نام دیگری در هنگام معرفی سخت‌افزار گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو استفاده خواهد کرد.

گوگل در همین رابطه اعلام کرده که تراشه Tensor G2 ویژگی‌های شخصی‌سازی‌شده و مفیدتری را برای عکس‌ها، ویدیوها، امنیت و تشخیص گفتار به ارمغان می‌آورند.

اگرچه سامسونگ فناوری 3 نانومتری GAA خود را برای ساخت تراشه معرفی کرده اما گوگل برای کاهش هزینه تمام شده تولید گوشی‌های سری پیکسل 7 از انتخاب آن صرف نظر کرده است. با این حال ممکن است تراشه Tensor G3 برای سری پیکسل 8 با فناوری پیشرفته 3 نانومتری سامسونگ ساخته شود.

زمان معرفی تراشه Tensor G3 گوگل

همچنین گوگل اعلام کرد که رویداد رونمایی از گوشی‌های سری پیکسل ۷ و ساعت هوشمند پیکسل واچ در تاریخ ۶ اکتبر (۱۴ مهر) برگزار خواهد شد. طی ماه‌های گذشته بخشی از ویژگی‌های سری پیکسل ۷ و اولین ساعت هوشمند گوگل فاش شده است. چند روز قبل ویدیوی آنباکسینگ پیکسل ۷ پرو منتشر شد که صرفاً طراحی گوشی موردنظر را تایید می‌کند.

ساعت هوشمند پیکسل واچ هم از نمایشگر دایره‌ای شکل بهره می‌برد. سری پیکسل‌ ۷ عمدتا همان ادامه‌ی رویکرد گوشی‌های پیکسل است ولی گوگل برای پیکسل واچ در مخمصه قرار دارد.

در همین رابطه بخوانید:

- مشخصات تراشه گوگل تنسور اعلام شد؛ بی‌رقیب در زمینه هوش مصنوعی
- سامسونگ نسل سوم چیپست های تنسور گوگل را برای سری پیکسل 8 می‌سازد

بسیاری از کاربران بر این باور هستند که ساعت‌های هوشمند مبتنی بر WearOS مشکلات زیادی دارند و به همین خاطر این منتقدان می‌خواهند ببینند که آیا گوگل در بازار ساعت‌های هوشمند موفق ظاهر می‌شود یا نه.

در حال حاضر بخش بزرگی از سهم بازار ساعت‌های هوشمند در اختیار اپل قرار دارد و سامسونگ با فاصله‌ی زیادی رتبه‌ دوم را از آن خود کرده است. احتمالا طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری در مورد این گجت‌های گوگل فاش خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...