آغاز بکار شورای تحقیقات سازمان زندان‌ها بامحوریت «اصلاح مجرمان»


آغاز بکار شورای تحقیقات سازمان زندان‌ها بامحوریت «اصلاح مجرمان»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اولین نشست تخصصی «شورای تحقیقات سازمان زندان‌ها» با محوریت «اصلاح مجرمان» و با حضور غلامعلی محمدی و جمعی از چهره‌های دانشگاهی در محل ستاد این دستگاه اصلاحی و تربیتی برگزار شد. رئیس سازمان زندان‌ها گفت:...

آغاز بکار شورای تحقیقات سازمان زندان‌ها بامحوریت «اصلاح مجرمان»به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اولین نشست تخصصی «شورای تحقیقات سازمان زندان‌ها» با محوریت «اصلاح مجرمان» و با حضور غلامعلی محمدی و جمعی از چهره‌های دانشگاهی در محل ستاد این دستگاه اصلاحی و تربیتی برگزار شد.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: مهمترین شاخص ما درعرصه اجرایی که باید آن را پایه اقدامات حوزه اصلاحی و تربیتی بگذاریم، کاهش آمار بازگشت مددجویان به زندان‌هاست. لازم است در شورای تحقیقات، این شاخص در گروه‌های مختلف مددجویان به سنجش گذاشته شود.


محمدی با بیان اینکه هدف ما در برپایی شورا، تشکیل اتاق فکر علمی برای سازمان است، گفت: در دوره کنونی مدیریت زندان‌ها، درتلاشیم زندان‌ها را بر مدار دانایی‌محوری و مبنای علمی اداره کنیم و تحقیقاتمان نیز از این پس عمدتا مبتنی بر تحقیقات کاربردی است تا نقشه راه ما در اداره امور زندان‌ها باشد؛ بنابراین باید از تحقیقات نظری عبور کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: قصد ما در این دوره از مدیریت و چینش اعضاء شورای تحقیقات سازمان بر این است که اولویت را بر کیفیت و نه کمیت تحقیقات بگذاریم، تا بتوان با جرقه‌های علمی، برنامه راه را متحول سازیم. درصدد هستیم در شیوه نگهداری زندانیان نیز از این اتاق فکر بهره‌مند شویم. پس در کنار تمرکز بر تحقیقات، برمبنای مأموریت اصلی خود که اصلاح و تربیت مددجویان باشد، سراغ گام‌های تحولی خواهیم رفت.

محمدی با اشاره به حلقه‌های مفقوده در اداره زندان‌ها ازجمله ارائه شیوه‌های متفاوت برای مدیریت مددجویان، گفت: طبقه‌بندی مددجویان در زندان‌ها امری لازم و درحال انجام است، ولی همین زندانیان، افرادی با شخصیت‌ها و یا سوابق متفاوت هستند؛ به نظر نباید نسخه یکسانی را برای اداره زندان‌ها و مددجویانی با جرائم مختلف استفاده کرد.

وی افزود: لازم است شیوه اصلاح کسی که برای اولین بار به زندان می‌آید با فردی که سوابق متعدد دارد، متفاوت باشد. حتی نسخه‌های فرهنگی و تربیتی ما از کانون اصلاح و تربیت تا زندان‌های بزرگسالان باید متغیر شود البته درحال حاضر چنین اتفاقی رخ نداده است.

محمدی ورود شورای تحقیقات به این موضوعات را لازم دانست و با تأکید بر اینکه زندان بهترین آزمایشگاه مطالعات جزا، جرم‌شناسی و جامعه‌شناسی است، گفت: مهمترین شاخص ما درعرصه اجرایی که باید آن را پایه اقدامات حوزه اصلاحی و تربیتی بگذاریم، کاهش آمار بازگشت مددجویان به زندان‌هاست. باید بدانیم چنددرصد زندانیان آزادشده دیگر مرتکب جرم نمی‌شوند. توقع دارم در شورای تحقیقات، این شاخص را در گروه‌های مختلف بسنجیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا