قیمت دلار در چهار بازار


قیمت دلار در چهار بازار

اکوایران در دیدبان هر روز صبح به مرور رویدادهای بازارهای معاملاتی می پردازد، عملکرد گذشته بازار سرمایه و معاملات بازار سکه و ارز را بررسی می کند. در دیده بان اخبار موثر بر بازارها مدنظر قرار می گیرد و هدف توصیف عوامل اثر گذار بر سمت و سوی بازارها است.

قیمت دلار در چهار بازاربررسی های اکو ایران از نرخ های موجود نشان می دهد که نرخ دلار در بازارهای مختلف افزایش یافته است و ارزش محاسباتی دلار بیشتر از قیمت نقدی دلار تهران است این اختلاف مثبت دسته جمعی بیانگر وجود انتظارات افزایشی در بازار است

در هنگام افزایش هیجانات ناشی از اخبار مذاکرات دلار نیز مانند توپ توافق در کانال های قیمتی جابه جا می شود، پس از آنکه بده بستان های طرفین مذاکرات پس از ۱۷ ماه به نتیجه نرسید دلار تهران آرام به سمت مقاومت هایش شروع به حرکت کرده است.


در شرایط بلاتکلیفی بازار سرمایه، شاخص کل با کندل فول بادی حمایت اخیر خود را شکسته و این احتمال وجود دارد که در صورت ادامه نزول شاخص هم وزن را هم با خود همسو کند.

علت حساسیت دولت برای اعمال افزایش حقوق بازنشستگان

در هنگام افزایش هیجانات ناشی از اخبار مذاکرات، دلار نیز مانند توپ توافق در کانال های قیمتی جابه جا می شود. پس از آنکه بده بستان های طرفین مذاکرات پس از ۱۷ ماه به نتیجه نرسید، جوزف بورل مسؤل سیاست خارجه اروپا اعلام کرده که امیدواری هایش به حصول توافق کمتر شده است دلار تهران که در هفته آخر مرداد با افزایش امیدواری ها نسبت به کاهش محدودیت های اقتصادی به خاطر حصول توافق کاهشی شده بود و حتی توانسته بود به کانال ۲۷ هزار تومانی نفوذ کند اکنون باتغییر جهت انتظارات در خلاف جهت مسیر چند هفته اخیر خود نوسان رو به بالا را تجربه می کند.

تغییر لحن نخست وزیر اسرائیل هم در کمرنگ شدن امیدها از حصول توافق بی تاثیر نبوده است او که تا چند روز پیش نگران حصول توافق در هفته های پیش رو بود در روز قبل گفت هنوز زود است بگوییم در متوقف کردن توافق هسته ای موفق بوده‌ایم یا خیر؟ ادعایی که نشان دهنده کاهش نگرانی های رژیم صهیونسیتی همزمان با اظهار نظرهای بورل است.

بر اساس خبرها روز قبل بالاخره اعلام شد که اصلاح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شده است و حقوق این افراد از شهریور ماه واریز خواهد شد.

هزینه های زندگی به خاطر تورم افزایش پیدا کرده است ولی دولت در مقابل تقاضای به حق بازنشستگان حساسیت نشان می داد و پس از گذشت نیمی از سال با این افزایش حقوق موافقت شد زیرا افزایش درآمد ها در حالیکه افزایش هزینه ها را جبران میکنند و قدرت خرید را بهبود می بخشند خودشان عامل گرانی آینده هستند و در شرایطی که اقتصاد تحت تأثیر شوک های سیاسی احتمالی بیرونی قرار دارد در صورت قرار گیری اقتصاد در معرض این خطرها اقدامات نسنجیده درباره افزایش حقوق ها می تواند دامنه آسیب شوک های تورمی را افزایش دهد و در بازار ارز و طلا و سکه موجب افزایش تقاضا شود.

پیش بینی بازار ارز از میانگین قیمت مسکن

بر اساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت متر مربع مسکن در شهر تهران به ۴۲ میلیون و۷۳۰ هزار تومان رسید بر اساس محاسبات اکو ایران قیمت دلاری هر متر مربع مسکن با دلار سی هزار تومانی حدود ۱۴۲۴ دلار میشود که بر اساس اطلاعات موجود بالاترین مقدار در یک دهه قبل است.

بررسی بازار مسکن ، خودرو و طلا و ارز نشان میدهد که مسکن یکی از بیشترین بازدهی ها را در سال قبل داشته است و به همین دلیل در صورت ایجاد روند صعودی فعلا تحلیلگران انتظار رشد قابل توجه در بازار مسکن ندارند و اعلام می کنند که در صورت افزایش قیمت دلار و طلا در سال آتی مسکن بازدهی کمتری نسبت به بازار ارز و طلا خواهد داشت و در صورت حصول توافق و ریزش بازار نیز کاهش ها در بازار مسکن بیشتر خواهد بود البته بخشی از این افزایش قیمت ها در بازار مسکن نیز به خاطر کمبود عرضه است که در صورت احداث مسکن ملی توسط دولت با بهبود سمت عرضه، انتظارات افزایشی در بازار مسکن تعدیل خواهد شد.

بررسی بازار ها از دریچه دلار

اکوایران قیمت دلاری ارز و سکه را در بازارهای مختلف بررسی کرده است:

قیمت دلار بر اساس قیمت سکه امامی:

(قیمت سکه امامی÷ ارزش اونس جهانی طلا)× ۴.۱۶۳

(۱۳۹۵۰۰۰۰÷۱۷۰۰)×۴.۱۶۳=۳۴۱۶۱

دلار بر اساس قیمت ربع سکه:

(قیمت ربع سکه ÷ ارزش اونس جهانی طلا)×۴.۱۶۳×۴

(۵۰۵۰۰۰۰÷۱۷۰۰)×۴.۱۶۳×۴=۴۹۴۶۶

قیمت دلار بر اساس قیمت درهم:

(قیمت درهم× نرخ برابری درهم به دلار)

۸۲۸۰×۳.۶۷۲۵=۳۰۴۰۸

قیمت دلار بر اساس طلای گرمی:

( قیمت یک گرم طلا÷ ارزش اونس جهانی طلا)×۴۱.۴۳

(۱۲۷۶۰۰۰÷۱۷۰۰)×۴۱.۴۳=۳۱۰۹۶

بررسی های اکو ایران از نرخ های موجود نشان میدهد که نرخ دلار در بازارهای مختلف افزایش یافته است و ارزش محاسباتی دلار بیشتر از قیمت نقدی دلار تهران است این اختلاف مثبت دسته جمعی بیانگر وجود انتظارات افزایشی در بازار است و قرارگیری دلار بر اساس قیمت سکه امامی در بالاترین سطح از ابتدای ماه نشان دهنده مقاومت فروشندگان برای فروش در قیمت های پایین تر است.

حمایت شاخص کل شکسته شد

شاخص کل دیروز آغازی سبز داشت ولی در ادامه به خاطر افزایش ابهام، خریدار در بازار ظاهر نشد و شاخص کل وارد محدوده منفی روزانه شد، در ادامه شاخص کل نتوانست حمایت اخیر خود در محدوده یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحدی را حفظ کند و مطابق با انتظارات با یک‌ کندل فول بادی حمایت خود را شکست و به محدوده یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی رسید. ظهور کندل فول بادی در هنگام شکست حمایت ها و مقاومت ها نشان دهنده قدرت روند برای شکست مقاومت و یا حمایت است در صورتی که شاخص کل در پایین محدوده فوق تثبیت شود شکست حمایت تایید میشود و روند شاخص کل نزولی خواهد شد.

تحلیلگران بنیادی افزایش نرخ بهره بین بانکی و بلاتکلیفی سرمایه گذاران از آینده برجام را دلیل احتیاط پول برای ورود به بازار می دانند و معتقدند با نبود نقدینگی کافی در بازار شاخص کل قدرت بالا رفتن را ندارد.

با نزولی بودن شاخص کل و مثبت بودن شاخص هم وزن یک‌ واگرایی میان شاخص کل و هم وزن به وجود آمده که در صورت ادامه روند نزولی شاخص کل احتمال متوقف شدن روند صعودی شاخص هم وزن هم افزایش می یابد، زیرا اگر شاخص کل شاخص هم وزن را همراهی نکند تعدادی از سهامداران شرکت های کوچک با شناسایی سود از سهامی که سود مناسبی شناسایی کرده‌اند ، خارج خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس