امضای 150 موافقتنامه‌ در مجمع اقتصادی شرق روسیه


امضای 150 موافقتنامه‌ در مجمع اقتصادی شرق روسیه

منابع روسی اعلام کردند که طی دو روز اول از برگزاری هفتمین دوره مجمع اقتصادی شرق در شهر ولادی وستوک روسیه بیش از 150 موافقنامه به امضا رسیده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، مسئولان سازمان‌دهنده مجمع اقتصادی شرق از نتایج دو روز گذشته این رویداد که این هفته در شهر ولادی وستوک روسیه در حال برگزاری است، خبر دادند.

آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند که در هفتمین دوره مجمع اقتصادی شرق، بیش از ۱۵۰ قرارداد به ارزش ۱ تریلیون و ۵۲۹.۸ میلیارد روبل امضا شد.

این منابع افزودند که طی دو روز گذشته ۷۱ جلسه با حضور بیش از ۵۳۰ سخنران برگزار شده است.

در هفته جاری، شهر ولادی وستوک در خاور دور روسیه میزبان فعالیت‌های مجمع اقتصادی شرق با حضور گسترده بین المللی به ویژه کشورهای آسیایی خواهد بود.

این رویداد با مشارکت بیش از چهار هزار نفر در حال برگزاری است و بستری موثر برای تبادل نظر و تجربیات بین سیاستگذاران، مقامات و نمایندگان بخش تجاری از کشورهای مختلف جهان است.

الکسی کالاچف، مدیر یک مرکز ویژه توسعه پروژه‌های بین المللی برای روسیه با عنوان «مرکز بین‌المللی روسیه برای ابتکارات مشترک» هم خبر داده است که این مرکز مجموعه‌ای از قراردادها را با شرکت‌های چینی امضا کرده است تا آنها را برای مشارکت در پروژه‌های روسیه، به‌ویژه در خاور دور روسیه جذب کند.

مدیر این مرکز در حاشیه شرکت خود در مجمع اقتصادی شرق گفت: در چارچوب این مجمع، مجموعه‌ای از موافقت‌نامه‌ها امضا شد که اولین آن با «کیتای استروی» (در زمینه ساخت و ساز) بود که در بازار روسیه فعال است، زیرا ما قصد داریم فعالیت آن را در بازار گسترش دهیم. همچنین قراردادی با Sany که تجهیزات تولید میکند و NVC که در توسعه میدان‌های نفت و گاز فعال است، امضا کرد.

این مسئول با بیان اینکه اولویت شرکت کیتای استروی تا سال ۲۰۲۴ مشارکت در پروژه‌های مسکو و سن پترزبورگ است، گفت: این شرکت چینی به عنوان پیمانکار ساختمانی در روسیه فعال است و چشم انتظار پروژه‌های دو میلیارد روبلی (حدود ۳۳ میلیون دلار) است.

وی با بیان اینکه گروهی از شرکت‌های چینی با بی توجهی به تحریم‌های غرب بر قصد خود برای ورود به بازار روسیه تاکید می‌کنند،گفت: در چین شرکت‌هایی وجود دارند که همچنان از تحریم‌های غرب می‌ترسند زیرا در غرب تجارت دارند.

این مقام مسئول انتظار داشت که با توجه به شتاب روابط تجاری و اقتصادی دو کشور، مبادلات تجاری روسیه و چین تا قبل از تاریخ تعیین شده در سال 2024 به سطح هدف 200 میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس