تحویل کشنده فوتون H5 آغاز شد


تحویل کشنده فوتون H5 آغاز شد

در تازه‌ترین اقدام، روز گذشته ایران‌خودرودیزل از آغاز شماره‌گذاری و تحویل کامیون کشنده فوتون H5 به مشتریان خبر داد. کشنده فوتون H5 ایران‌خودرودیزل، اردیبهشت‌ماه امسال به بازار خودروهای تجــــاری کشور معرفی شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،ایران‌خودرودیزل در شهریور ماه سال جاری در راستای نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی کشور برنامه تحویل کشنده، اتوبوس، ون و آمبولانس را آغاز کرده است. این تجاری‌سازی بزرگ کشور به‌رغم تحریم‌ها توانسته است نقش مهمی را در بهبود شرایط ناوگان داخلی ایفا کند. این در حالی است که به گفته مدیرعامل این خودروسازی بزرگ کشور؛ ۳۲۱هزار خودرو در ناوگان کشور فرسوده است که باید نوسازی شود و ۴۹هزار دستگاه آن مربوط به اتوبوس و ون است. جواد توسلی‌مهر در این خصوص همچنین اظهار کرده است که در حوزه اتوبوس و ون، سالانه حدود ۹۵۰میلیون لیتر سوخت اضافه مصرف می‌شود، یعنی طی هفت سال باقیمانده از دولت فعلی، حدود ۶.۵میلیارد دلار اضافه مصرف سوخت داریم. در همین راستا، این خودروساز در هفته جاری از آغاز تحویل کشنده فوتون H5 خبر داده و همچنین قرار است 900 دستگاه اتوبوس و ون‌های خود را تا پایان مهر ماه عرضه کند.

آغاز تحویل کشنده فوتون H5
در تازه‌ترین اقدام، روز گذشته ایران‌خودرودیزل از آغاز شماره‌گذاری و تحویل کامیون کشنده فوتون H5 به مشتریان خبر داد. کشنده فوتون H5 ایران‌خودرودیزل، اردیبهشت‌ماه امسال به بازار خودروهای تجــــاری کشور معرفی شد و اکنون نخستین مرحله از تحویل این محصول به مشتریان آغاز شده و روزانه ده‌ها دستگاه از این محصول شماره‌گذاری و به مشتریان تحویل داده می‌شود.
کشنده فوتون H5 ایران خودرو دیزل با کارت کشندگی ۴۴ تن مجهز به موتور ۶ سیلندر خطی ۱۱۸۲۴ سی‌سی با حداکثر قدرت ۴۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۰۰ نیوتون‌متر، تزریق مستقیم، مجهز به توربو شارژ، اینتر کولر، کامان ریل و سیستم SCR با استاندارد آلایندگی یورو ۵، دارای سیستم تعویض دنده اتوماتیک ۱۲ دنده جلو و ۲دنده عقب است.
از دیگر امکانات این محصول می‌توان به کلیدهای کنترلی روی فرمان، دو تخت خواب، سان‌روف برقی، کروز کنترل، کولر و بخـــــــــاری درجا، آییــــــنه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS) و ترمزهای دومـــــــداره پنوماتیکی دیسکی مجهز به فیلتر رطوبت‌گیر و با سیستم‌های ABS، ASR، ESP و سیستم ترمز اضطراری هوشمند AEBS اشاره کرد.

تحویل 400 اتوبوس و 500 ون

جواد توسلی‌مهر همچنین در آیین رونمایی مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری، ماشین‌آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری که با حضور وزیر کشور و مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مصلای تهران برگزار شد، با تاکید بر این‌که ایران‌خودرو دیزل برای کمک به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کاملا مجهز و آماده است، گفت: «با وجود این‌که هنوز قراردادی از سوی وزارت کشور ابلاغ نشده است، ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه ون با سرمایه ایران‌خودرودیزل، به ارزش بیش از 6هزار میلیارد تومان تولید شده که تا پایان شهریور و مهرماه تحویل خواهد شد.»
وی اظهار کرد: «توقف بیش از یک دهه در این حوزه، صدمات بسیاری را بر کشور وارد کرد و این تصمیم راهبردی و بزرگ که در زمان کوتــــاهی اتفاق افتاد، به حل مسائل کلان کشور کمک کرد.»
وی با بیان این‌که در حوزه تولید اتوبوس، ون و سایر محصولات، ظرفیت‌سازی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: «ظرفیت تولید ۷۵۰۰ دستگاه ون در ایکودیزل وجود دارد که 5هزار دستگاه آن به درخواست وزارت کشور (با انعقاد قرارداد) ظرف یک‌سال آتی قابل تحویل است. از این تعداد، 2هزار دستگاه تا پایان سال جاری تولید و تحویل خواهد شد.»

رشد 257درصدی تولید ایران خودرودیزل

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با اشاره به این‌که این شرکت نسبت به سال گذشته ۲۵۷ درصد رشد تولید داشته است، اظهار کرد: «تا پایان سال جاری در حوزه تولید به رشد هزار و ۳۰ درصدی دست خواهیم یافت و درحال‌حاضر ۸۱درصد از سهم بازار اتوبوس و ۷۰ درصد از سهم بازار خودرو ون متعلق به ایران‌خودرودیزل است.» مدیرعامل شرکت ایران‌خودرودیزل با اشاره به تنوع بالای محصولات تولیدی این خودروساز، گفت: «یکی از محصولات اتوبوس برقی کاملا ایرانی است که تاکنون چند هزار کیلومتر نیز پیمایش داشته و هم‌اکنون یک دستگاه آن به شهرداری مشهد تحویل شده است.» به گفته وی، تولید ایران‌خودرو دیزل از روزانه ۱۴ دستگاه به ۱۱۴ دستگاه افزایش خواهد یافت، بدهی 6هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی این شرکت نیز صفر شده و درحال‌حاضر سودآورترین خودروساز کشور به شمار رفته و از زیان عملیاتی کاملا خارج و به سود عملیاتی دست یافته است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی