گزارش JPR از دنیای کارت گرافیک؛ 80 درصد بازار در اختیار انویدیا


گزارش JPR از دنیای کارت گرافیک؛ 80 درصد بازار در اختیار انویدیا

جدیدترین گزارش JPR از بازار کارت گرافیک منتشر شده و به نظر می‌رسد انویدیا با در اختیار داشتن 80 درصد بازار کارت گرافیک مجزا، همچنان بازیگر اصلی دنیای کارت گرافیک باشد. در ادامه مطلب گزارش فصل دوم سال 2022 موسسه JPR از بازار کارت گرافیک را مرور...

جدیدترین گزارش JPR از بازار کارت گرافیک منتشر شده و به نظر می‌رسد انویدیا با در اختیار داشتن 80 درصد بازار کارت گرافیک مجزا، همچنان بازیگر اصلی دنیای کارت گرافیک باشد. در ادامه مطلب گزارش فصل دوم سال 2022 موسسه JPR از بازار کارت گرافیک را مرور می‌کنیم.

گزارش جدیدی از بازار کارت گرافیک توسط JPR منتشر شده که بر اساس آن، سهم انویدیا از بازار افزایش یافته و AMD با کاهش سهم روبرو شده است. بر این اساس تیم سبز توانسته با افزایش 4 درصدی سهم خود نسبت به فصل اول سال 2022، به 79 درصد سهم بازار دست پیدا نماید و سهم AMD از بازار را به 20 درصد کاهش دهد.

در همین رابطه بخوانید:

- راهنمای خرید و بهترین کارت‌های گرافیک پیشنهادی بر اساس قیمت (شهریور 1401)
- گزارش فروش تراشه های گرافیکی؛ Intel، AMD یا NVIDIA؟ کدام شرکت بالاترین سهم را دارد؟

گفته می‌شود که اینتل نیز 1 درصد از بازار را برای خود تصاحب کرده است. این در حالی است که این شرکت در سال 2021 هنوز کارت های گرافیک مجزای خود را روانه بازار نکرده بود.

گزارش بازار کارت گرافیک

JPR در گزارش خود مدعی شده فروش کارت گرافیک در فصل دوم سال 2022 نسبت به فصل اول این سال به میزان قابل توجه 22.6 درصد کاهش یافته است. این میزان البته نسبت به بازه زمانی مشابه سال 2021 حدود 2.4 درصد بیشتر است. گزارش JPR از عرضه 10.4 میلیون کارت گرافیک در سه ماهه دوم 2022 حکایت دارد.

گزارش JPR از دنیای کارت گرافیک؛ 80 درصد بازار در اختیار انویدیا

فروش فصل به فصل انویدیا به میزان 19.4 درصد کاهش یافته که البته نسبت به سال گذشته تا 3 درصد بیشتر است. سهم کلی انویدیا از بازار کارت گرافیک نیز 79.6 درصد گزارش شده است. AMD اما فصل دوم بدتری تجربه کرده و با سقوط 34 درصدی فروش روبرو شده است. نسبت به سال گذشته نیز کاهش 5 درصدی فروش را شاهد هستیم.

باید به این نکته اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه در نیمه اول سال 2021، فروش کارت گرافیک 2.4 درصد افزایش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی