در صورت عدم تامین گاز از سوخت مازوت استفاده می کنیم


در صورت عدم تامین گاز از سوخت مازوت استفاده می کنیم

آقای عبدالرسول شباهنگ اعلام کرد: سوخت مازوت هزینه تعمیرات نیروگاه‌ها را افزایش می‌دهد، اما در صورت نیاز از آن استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل برق حرارتی گفت: مسئولیت تامین سوخت نیروگاه ها بر عهده وزارت نفت است. با توجه به اولویت تامین سوخت گاز خانگی برای مردم و در نتیجه کاهش گاز تخصیصی به نیروگاه ها، ناگزیر هستیم برای جلوگیری از قطع برق و خاموشی‌ها و علی رغم میل باطنی از سوخت مازوت به صورت محدود استفاده کنیم؛ ما علاقه ای به استفاده از سوخت مازوت نداریم، چرا که سوخت مایع هزینه ما را در بخش اورهال نیروگاه ها و آلودگی هوا را افزایش می دهد.

او با تاکید بر اینکه ۱۳۲ نیروگاه کشور با برخورداری از ۵۲۵ واحد نیروگاهی با تمام ظرفیت خود در حال تولید برق هستند، افزود: از این تعداد ۱۵ نیروگاه در کشور قادر به مصرف سوخت مازوت هستند اما مابقی نیروگاه ها امکان مصرف مازوت را ندارند. تمام آلایندگی ها، حاصل سوخت مازوت است.

شباهنگ یادآور شد: در بقیه نیروگاه ها هم تا زمانی که گاز ما تامین شود به هیچ عنوان سوخت را عوض نمی‌کنیم؛ اما به ناچار، زمانی که در زمستان‌ مصرف گاز خانگی افزایش پیدا می‌کند و محدودیتی در تامین گاز نیروگاه ها ایجاد می شود، حتما باید از سوخت دوم استفاده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر