37 کیلومتر راه دسترسی به پایانه مرزی تمرچین بهسازی شد


37 کیلومتر راه دسترسی به پایانه مرزی تمرچین بهسازی شد

ارومیه- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۷ کیلومتر بزرگراه و راه دسترسی به پایانه مرزی تمرچین برای تردد امن و راحت زائران اربعین حسینی بهسازی، توسعه و آسفالت شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، بهسازی و آسفالت بزرگراه نقده - پیرانشهر از مهمترین اقدامات ستاد اربعین اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: آسفالت و بهسازی چهار کیلومتر از ورودی شهر پیرانشهر و چهار کیلومتر از خروجی شهر نقده در راستای تکمیل زیرساخت‌ها برای تردد زائران اربعین حسینی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تدارک مسیرهای پدافندی و پارکینگ‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی ستاد اربعین این اداره کل است.

حمزه‌لو اضافه کرد: تأمین فضای پارکینگ با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو در ورودی شهر پیرانشهر از دیگر اقدامات مهمی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی انجام یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۵ کیلومتر از قطعه ۲ بزرگراه نقده_ پیرانشهر_ تمرچین جهت سهولت تردد زائران اربعین حسینی احداث شده که ۲ کیلومتر آن زیربار ترافیک رفته و باقی در روزهای آینده افتتاح می‌شود.

حمزه‌لو به اظهار داشت: قطعه دوم این محور ۲۳ کیلومتر است که ۵ کیلومتر از سمت ورودی شهر پیرانشهر بوده و زمینه تردد راحت زائران اربعین را فراهم می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: کارگاه‌های راهسازی از تمامی امکانات و منابع استفاده می‌کنند تا زیرساخت‌های لازم برای تردد امن زائران اربعین فراهم شود.

حمزه‌لو ادامه داد: قطعه اول طرح احداث بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین به طول ۱۰ کیلومتر است که عملیات آسفالت در ۴ کیلومتر با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ٣ هزار میلیارد ریال اعتبار برای قطعه دوم بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین که از کیلومتر ۱۰ شروع و تا کیلومتر ۳۲ ادامه دارد هزینه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد