هنرمندان برای سردار سلیمانی کم گذاشتند


هنرمندان برای سردار سلیمانی کم گذاشتند

بهنام شیر محمدی می‌گوید: من طراحی دیگری انجام دادم که ایده اولیه‌اش برگرفته از این سخن سردار سلیمانی بود که : «ما به مردم قول دادیم آنها را به کربلا ببریم؛ ولو با خون خودمان» من شک ندارم روح او همراه همه زائران است.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: این روزها که حماسه‌ای به نام پیاده‌روی اربعین در حال رقم خوردن است هر کسی به فراخور توان و کاری که می‌تواند انجام دهد سعی می‌کند به نوعی خود را شریک این حرکت معنوی کند.
بهنام شیرمحمدی از هنرمندان جوان کشورمان که در زمینه طرح و نقاشی گرافیکی فعالیت می‌کند مدتی است که آثارش گره خورده به نام سردار شهید قاسم سلیمانی. به بهانه اثری که این روزها به مناسبت ایام اربعین منتشر شده، با او به گفت‌وگو نشستیم.
هنرمندان برای سردار سلیمانی کم گذاشتند
*اثری که از دل برآمد و بر دل نشست
شیرمحمدی در جواب این سؤال که آیا این اولین اثر شما با موضوع سردار سلیمانی است، می‌گوید: نه من چندین کار با موضوع این سردار اسلام طراحی و اجرا کردم و این دومین همکاری من با برادران حشدالشعبی است و احمد صائب که خود اهل عراق است در خلق این اثر مرا همراهی کرده است.
او همچنین می‌افزاید: اولین کاری که من برای گروه حشد‌الشعبی انجام دادم، طرحی بود که در دومین سالگرد حاج قاسم و ابومهدی المهندس منتشر شد و در اجتماع بزرگ ملت عراق به مناسبت این روز مورد استقبال قرار گرفت.
شیرمحمدی در خصوص هدایت آثارش به سمت حوزه مقاومت و شهدا می‌افزاید: زمانی که شهید محسن فخری‌زاده به شهادت رسید، آن شب من همانطور که گوشی موبایل دستم بود شروع کردم برای دل خودم طرحی را با موبایلم نقاشی کردم. طرحی که بدون تکنیک‌های حرفه‌ای و کاملاً برآمده از احساس آن لحظاتم بود. در آن نقاشی، شهید فخری‌زاده را ترسیم کردم که بعد از شهادت در آغوش حاج قاسم آرمیده.
هنرمندان برای سردار سلیمانی کم گذاشتند
*حاج قاسم زندگی هنری مرا به دو بخش تقسیم کرد
این هنرمند انقلابی ادامه می‌دهد: بعد از انتشار آن در صفحات مجازی خودم، دیدم مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفته که خیلی برایم شیرین بود. در واقع این طراحی زندگی هنری مرا به دو بخش تقسیم کرد.
شیرمحمدی از نقش صائب، دوست عراقی‌اش در اجرای این اثر می‌گوید: انجام چنین کاری توسط احمد که از دوستان من است، پیشنهاد شد. بعد از اتود اولیه و اجرای نهایی، رنگ آمیزی این تصویر بر عهده او بود. یک ماه هم آماده‌سازی این اثر از ابتدا تا نهایی شدن طول کشید.
*می‌خواستم اتحاد ملت عراق و ایران را به دنیا نشان دهم
وی می‌افزاید: آنچه در ذهن من می‌گذشت، این بود که باید به نوعی اتحاد ملت عراق و ایران را در این حماسه بزرگ نشان دهیم. بنابراین تصمیم گرفتم طرحی بکشم که حاج قاسم ایستاده و در کنار شهید ابومهدی پرچم عراق را به دست زائران ایرانی می‌دهد. البته نهایت این پرچم به نشانه صلح، سفید شد.
*قولی که به بهای خون حاج قاسم تمام شد
شیرمحمدی انگیزه کشیدن چنین تصویری را بر آمده از احساساتش عنوان کرد و ادامه داد: اینکه ما امروز در کنار این خیل عظیم جمعیت به راحتی برای پیاده‌روی اربعین، به عراق می‌رویم آن هم در امنیت کامل، مدیون خون حاج قاسم و یاران شهیدش هستیم و من کار دیگری پیش از این انجام دادم که ایده اولیه‌اش برگرفته از این سخن سردار سلیمانی بود که: «ما به مردم قول دادیم آنها را به کربلا ببریم؛ ولو با خون خودمان». من شک ندارم روح او همراه همه زائران است.
هنرمندان برای حاج قاسم کم گذاشتند
وی علت استقبال از آثارش را برکت خون حاج قاسم می‌داند و می‌گوید: این سردار عزیز ما کارهای زیادی برای ملت خود انجام داد. هرچند کارهای هنری زیاد و خوبی در رابطه با این شخصیت معنوی انجام شده اما هنوز جامعه هنری در بخش‌های دیگر مثل کتاب و شعر و ... باید کارهای بیشتری در این خصوص انجام دهد و به اعتقاد من این حجم بسیار کم است.
شیرمحمدی با بیان اینکه هنوز جای کار در این عرصه وجود دارد، می‌افزاید: من حس می‌کنم خدا ما را ابزاری قرار داده تا با هنر خود مکتب حاج قاسم را در دنیا معرفی کنیم.
قرار است اثر اربعین این هنرمند جوان کشورمان، در قالب بیلبورد در سطح شهرهای عراق و مسیر پیاد‌ه‌روی اربعین انتشار پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در