کلاه ایمنی موتورسیکلت Puros با فیلتر هوای HEPA معرفی شد


کلاه ایمنی موتورسیکلت جزو ضروری‌ترین اقلام برای موتورسوار محسوب می‌شود و می‌تواند فاصله بین مرگ و زندگی را تعیین کند. البته برخی موتورسواران از این وسیله ضروری استفاده نمی‌کنند که دلایل آن به مواردی همچون قیمت بالا، تهویه نامناسب در تابستان، طراحی...

کلاه ایمنی موتورسیکلت جزو ضروری‌ترین اقلام برای موتورسوار محسوب می‌شود و می‌تواند فاصله بین مرگ و زندگی را تعیین کند. البته برخی موتورسواران از این وسیله ضروری استفاده نمی‌کنند که دلایل آن به مواردی همچون قیمت بالا، تهویه نامناسب در تابستان، طراحی نامناسب و… مربوط خواهد شد. اگرچه موتورسواری خطرات خاص خود را دارد اما از نظر بویایی می‌تواند یک تجربه جالب باشد. بوی چوب سوخته، خاک باران خودرو و یا جنگل جزو مواردی خواهد بود که یک موتورسوار می‌تواند تجربه کرده و لذت ببرد. البته در برخی موارد همچون سبقت گرفتن از یک کامیون حمل گاو و گوسفند، موتورسوار آرزو خواهد کرد ای‌کاش در کابین یک خودرو می‌نشست!

کلاه ایمنی موتورسیکلت Puros با فیلتر هوای HEPA معرفی شد

واقعیت این است که کیفیت هوای شهری در برخی مناطق بسیار نامناسب بوده و در ماه‌های مشخصی از سال به‌ویژه زمستان این پدیده تشدید می‌شود و ناراحتی موتورسواران را در پی دارد. به همین خاطر برخی افراد از کلاه ایمنی موتورسیکلت استفاده نمی‌کنند اما یک شرکت هندی با نام شلیوس کلاهی را طراحی کرده که می‌تواند مشکلات بالقوه کلاه ایمنی را از بین ببرد.

کلاه ایمنی موتورسیکلت Puros با فیلتر هوای HEPA معرفی شد

به گزارش پدال و به نقل از نیو اطلس، کلاه ایمنی این شرکت با نام Puros شناخته می‌شود و از ورودی هوا در بخش پشتی سود می‌برد. همچنین یک فن برقی وجود دارد که با باتری کار می‌کند و هوا را از طریق فیلتر HEPA وارد کلاه ایمنی و صورت موتورسوار می‌کند. این شرکت مدعی شده با این کلاه ایمنی بیش از ۹۹ درصد ذرات ۲.۵ PM موجود در هوای تنفس شده را حذف می‌کند و درعین‌حال مه گرفتی داخل کلاه ایمنی نیز کاهش می‌یابد. شلیوس می‌گوید تست‌های مستقل نشان داده‌اند این محصول جدید بیش از ۸۰ درصد آلایندگی موجود را کاهش می‌دهد.

کلاه ایمنی موتورسیکلت Puros با فیلتر هوای HEPA معرفی شد

هندی‌ها وزن این کلاه ایمنی موتورسیکلت و همچنین مدت‌زمان کارکرد باتری را اعلام نکرده‌اند اما باتری با USB شارژ می‌شود و یک دکمه در روی کلاه ایمنی برای خاموش و روشن کردن فن تعبیه شده است. Puros فعلاً با توجه به استانداردهای کشور هند تائید شده و بنابراین محصولی برای بازارهای جهانی نیست اما قطعاً برای افرادی که مدت زیادی را در هوای آلودی شهرهای بزرگ تردد می‌کند وسیله‌ای مفید خواهد بود. شلیوس این کلاه ایمنی را با قیمت ۴۵۰۰ روپیه معادل ۵۶ دلار عرضه می‌کند.

کلاه ایمنی موتورسیکلت Puros با فیلتر هوای HEPA معرفی شد
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا