خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و ترکیبی اصفهان به بهره‌برداری رسید


خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و ترکیبی اصفهان به بهره‌برداری رسید

اصفهان- بهره‌برداری از خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی و سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر چهارشنبه در آئین بهره‌برداری از خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی و سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان برگزار شد.

ابوالفضل توکلی، مدیر عامل سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان در این برنامه اظهار داشت: این ترمینال ترکیبی در راستای هم افزایی و مشارکت بیشتر در دوره ششم از برنامه‌های شهرداری رخ داده است.

وی افزود: برای سهولت تردد مسافران و ارتباط غرب به شرق استان از ظرفیت موجود در پایانه جی استفاده کردیم تا همزمان مسافران برون شهری و درون شهری از خط جدید اتوبوس استفاده کنند.

توکلی با اشاره به سایر برنامه‌ها در مسیر توسعه و رفاه مردم گفت: راه‌اندازی معاینه فنی موتورسیکلت و ماشین در پایانه مسافربری جی از دیگر برنامه‌های جانبی است و برپایی پایانه اندیشه درحریم شهرستان درچه خمینی‌شهر در دستورکار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در واقع از ظرفیت موجود در کاهش هزینه‌ها و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها استفاده شده که ارتباط مردم مناطق غرب را به شرق تسهیل کنیم.

تسهیل مسیر تردد سه دانشگاه در اصفهان

عباس روحانی، مدیر عامل اتوبوس‌رانی استان اصفهان در ادامه گفت: برای راه‌اندازی خط چهار بی آر تی مناطق بسیاری درگیر بودند و این خط جز ۱۲ خط مصوب شهرداری است که مدتی به صورت آزمایشی راه اندازی و معایب آن مشخص شد.

وی با بیان اینکه این خط مسیر تردد سه دانشگاه آزاد خوراسگان، صنعتی و اصفهان را تسهیل می‌کند، گفت: در واقع تبادل سفر برای سه دانشگاه و ارتباط شرق به مرکز اصفهان و تمام نقاط شهر فراهم شده است.

روحانی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این خط تلاقی با خیابان جی است، گفت: مسیر اتوبوس از پایانه جی، هشت بهشت غربی و شرقی، باغ گلدسته، میدان امام حسین، شیخ بهایی، آتشگاه و درچه است.

وی افزود: کل هزینه راه‌اندازی خط ۱۵۰ میلیارد تومان است و تردد روزانه ۲۵ هزار مسافر پیش‌بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا