بهترین راهکارها برای افزایش امنیت ارز دیجیتال و کیف پول ارز دیجیتال


بهترین راهکارها برای افزایش امنیت ارز دیجیتال و کیف پول ارز دیجیتال

حفاظت از ارزهای دیجیتال، یک موضوع بسیار مهم و حیاتی است. امروزه شاهد هستیم که بسیاری از افراد به دلیل عدم توجه به حفظ امنیت ارزهای دیجیتال، دارایی‌های خود را از دست می‌دهند.

روش‌های مختلفی برای افزایش امنیت دارایی‌های ارز دیجیتال و کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد اگر به آن‌ها توجه کنید، تا حد بسیار زیادی می‌توانید از دارایی‌های خود مثل بیت کوین و اتریوم محافظت کنید.

چگونه امنیت ارز دیجیتال را افزایش دهیم؟

راهکارهای زیادی برای حافظت و افزایش امنیت ارزهای دیجیتال وجود دارد که با رعایت کردن هرکدام از آن‌ها، افزایش امنیت دارایی‌های ارز دیجیتال شما افزایش پیدا می‌کند. در ادامه راهکارها و روش‌های افزایش امنیت ارزهای دیجیتال را به ترتیب توضیح می‌دهیم. شما هر چه بتوانید از راهکارهای بیشتری استفاده کنید، بدون شک امنیت ارزهای دیجیتال شما نیز بیشتر می‌شود.

راهکار 1: افزایش امنیت موبایل و کامپیوتر (خرید آنتی ویروس نود)

قبل از اینکه بخواهید شروع به معامله کنیدو از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنید، باید امنیت دستگاه خود را افزایش دهید. حالا فرقی ندارد که از موبایل یا کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنید؛ در هر صورت باید امنیت آن‌ها را تامین کنید و مطمئن شوید که هیچ ویروس یا بدافزاری در سیستم شما وجود ندارد.

بهترین راهکارها برای افزایش امنیت ارز دیجیتال و کیف پول ارز دیجیتال

بهترین روش برای افزایش امنیت دستگاه‌های موبایل، کامپیوتر و لپ‌تاپ، خرید آنتی نود 32 است. برای مثال آنتی ویروس نود 32 یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفاظت از ارزهای دیجیتال و کیف پول ارز دیجیتال است که با توجه به تنظیمات و کانفیگ‌های زیادی که دارد، به خوبی می‌توانید موبایل، کامپیوتر و لپ‌تاپ خود را ایمن کنید و دیگر نگران ویروس‌ها و انواع بدافزارها نباشید.

فقط به این نکته توجه داشته باشید که باید آنتی ویروس را از سایت‌های معتبر خریداری کنید؛ چرا که نود 32 یک آنتی ویروس بسیار محبوب و قدرتمند است و به همین دلیل سایت‌های مختلفی اقدام به ارائه آن می‌کنند. به عنوان مثال یکی از وب‌سایت‌هایی که در حال حاضر آنتی ویروس 100 درصد اوریجینال و معتبر ارائه می‌دهد، سایت خطر است.

راهکار 2: استفاده از کیف پول مطمئن

در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال بسیار دقت کنید و در این زمینه تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید. چرا که کیف پول ارز دیجیتال، بانک دارایی‌های شما است و اگر مشکلی برای آن ایجاد شود، ممکن است برای همیشه ارزهای دیجیتال خود را از دست بدهید. بسیاری از افراد به دلیل اینکه از کیف پول ارز دیجیتال معتبر استفاده نمی‌کنند، حجم زیادی از دارایی‌های خود را از دست می‌دهند.

بنابراین بعد از اینکه موبایل، کامپیوتر و لپ‌تاپ خود را ایمن کردید، باید کیف پول معتبر و مطمئنی را انتخاب کنید که بعد از خرید ارز دیجیتال، بتوانید آن را به کیف پول خود انتقال دهید و دیگر نگران از دست رفتن دارایی‌های خود نباشید. به صورت کلی پیشنهاد می‌شود که اگر سرمایه‌گذاری زیادی در بازار ارزهای دیجتال (Cryptocurrency) کرده‌اید، حتما یک کیف پول سخت افزاری برای امنیت بیشتر دارایی‌های خود تهیه کنید.

راهکار 3: استفاده از صرافی‌های معتبر

اگر اخبار دنیای ارزهای دیجیتال را دنبال کرده باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که تاکنون صرافی‌های زیادی به صورت کلی بسته شده‌اند و یا به دلیل هک شدن، دارایی ارز دیجیتال تمام کاربران از بین رفته است. برای اینکه همچین اتفاقاتی برای شما رخ ندهد، باید با تحقیق و بررسی، یک صرافی معتبر و مطمئن را برای معامله ارزهای دیجیتال خود انتخاب کنید. با انجام این کار شما با خیال راحت می‌توانید در بازار ارزهای دیجیتال معامله کنید و نگران هک شدن یا از بین رفتن دارایی‌های خود در صرافی نباشید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که ما داخل ایران توسط بسیاری از صرافی‌ها تحریم شده‌ایم و امکان استفاده از بهترین و معتبرترین صرافی‌های دنیای نیست؛ مگر اینکه از سرور مجازی استفاده کنیم و به این طریق اقدام به معامله کنیم. البته از VPN ثابت هم هم می‌توانید استفاده کنید، ولی با توجه به اینکه وضعیت اینترنت در داخل کشور خوب نیست؛ بهتر است تا جایی که امکان دارد از همان سرور مجازی یا VPS استفاده کنید. فراموش نکنید که اگر اشتباهی انجام دهید و با IP ایران وارد حساب کاربری خود در صرافی شوید؛ هر لحظه امکان دارد که حساب شما مسدود شود.

بهترین راهکارها برای افزایش امنیت ارز دیجیتال و کیف پول ارز دیجیتال

البته در ایران هم صرافی‌های مختلفی شروع به فعالیت کرده‌اند که برخی از آن‌ها سابقه خوبی دارند و با خیال راحت می‌توانید برای معامله، از آن‌ها کمک بگیرید.

راهکار 4: انتقال دارایی‌ها از صرافی به کیف پول برای امنیت بیشتر

تحت هیچ شرایطی دارایی‌های ارز دیجیتال خود را درون صرافی‌ها نگهداری نکنید و بلافاصله پس از اینکه معامله‌ای انجام دادید، آن را به کیف پول دیجیتال خود، منتقل کنید. چرا که اگر مشکلی برای صرافی ایجاد شود، تمام دارایی‌های شما ممکن است از بین برود. متاسفانه افراد زیادی به دلیل اینکه به کیف پول صرافی اعتماد کردند، دارایی‌های خود را از دست داده‌اند.

اگر از یک صرافی استفاده می‌کنید که کشور ایران را تحریم کرده است، باید بیشتر نگران این موضوع باشید، چرا که هر لحظه ممکن است هویت اصلی شما را شناسایی کرده و تمام دارایی‌های شما را بلوکه کند. در کل سعی داشته باشید که سرمایه زیادی را در صرافی‌ها نگهداری نکنید.

راهکار 5: استفاده از رمز عبور قدرتمند و تایید عبور 2 مرحله‌ای

روش دیگری که می‌تواند امنیت ارز دیجیتال شما را به صورت چشمگیری افزایش دهد، استفاده از یک رمز عبور قوی و همچنین تایید عبور 2 مرحله‌ای می‌باشد. رمز عبور کیف پول و صرافی ارز دیجیتال به هیج عنوان نباید ساده و راحت باشد! باید از سخت‌ترین و طولانی‌ترین رمزها استفاده کنید. حتی پیشنهاد می‌شود که برای امنیت بیشتر، هر از گاهی رمز عبور خود را تغییر دهید.

علاوه‌بر رمز عبور، فعال کردن عبور 2 مرحله‌ای می‌تواند به صورت چشمگیری به شما کمک کند. با فعال کردن این گزینه، حتی اگر فرد دیگری رمز عبور شما را پیدا کند، بدون تایید 2 مرحله‌ای نمی‌تواند وارد حساب شما شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین کارهایی که حتما باید انجام دهید، استفاده از یک رمز عبور قوی و فعال کردن تایید عبور 2 مرحله‌ای می‌باشد.

راهکار 6: از دستگاه دیگران برای ورود به حساب کیف پول و صرافی استفاده نکنید!

به هیچ عنوان در دستگاه سایر آشنایان خود وارد حساب کیف پول و یا صرافی خود نشوید! حتی اگر بیشتر از دو چشم خود به کسی اعتماد دارید، این کار را انجام ندهید که ممکن است تمام دارایی‌های شما از بین برود. در واقع شما نمی‌دانید که موبایل یا کامپیوتر یا لپ‌تاپی که در حال استفاده از آن هستید، چقدر ایمن و مطمئن است. اگر ویروس یا بد افزار خاصی در سیستم آشنایان شما باشد، به راحتی می‌تواند حساب کاربری شما را تخلیه کند و همه دارایی‌های ارز دیجیتال شما را بدزدد.

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، استفاده از یک دستگاه ایمن بسیار مهم است؛ به همین دلیل پیشنهاد شد که حتما از یک آنتی ویروس 100 درصد اوریجینال و معتبر استفاده نمایید تا امنیت دستگاه شما تا حد امکان افزایش یابد و در برابر ویروس‌ها و بد افزارها ایمن شود. خرید آنتی ویروس اوریجینال برای افرادی که در بازار رمز ارزها فعالیت می‌کنند، از نان شب هم واجب‌تر است.

نتیجه‌گیری کلی

برای اینکه بتوانید از دارایی‌های ارز دیجیتال خود محافظت کنید، 6 راهکار مختلف را ارائه کردیم که هر کدام از این راهکارها می‌تواند به صورت چشمگیری در افزایش امنیت سرمایه ارز دیجیتال شما تاثیرگذار باشد. البته توجه داشته باشید که استفاده از یک راهکار به تنهایی تاثیری ندارد و شما برای اینکه بتوانید امنیت ارز دیجیتال خود را افزایش دهید، باید تمام این موارد را رعایت کنید.

راستی! برای خرید آنتی ویروس اوریجینال نود 32 از سایت خطر می‌توانید از کد تخفیف banker15استفاده نمایید و با قیمت مناسب‌تری موبایل، کامپیوتر و لپ‌تاپ خود را ایمن کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی