فاضلی: سیستان و بلوچستان را دولت مرکزی فراموش کرده است/ بازدید مسئولان وقتی خوب است که به اصلاح منجر شود


فاضلی: سیستان و بلوچستان را دولت مرکزی فراموش کرده است/ بازدید مسئولان وقتی خوب است که به اصلاح منجر شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: در مشکلات سیستان و بلوچستان عدم حضور دولت مرکزی بسیار نمایان است. به نظر می‌‎رسد آنها این استان را فراموش کرده‌اند.

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی راد؛ ملک فاضلی، نماینده سیستان و بلوچستان در مورد مشکلات استان خود گفت: در مشکلات سیستان و بلوچستان عدم حضور دولت مرکزی بسیار نمایان است. به نظر می‎‌رسد آنها این استان را فراموش کرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: من فکر می‌کنم اولین مشکل استان سیستان وبلوچستان موضوع آب است. سعی کردم در این دو سال که در مجلس حضور داشتم، بیشتر وقت خودم را صرف تهیه آب برای مردم سیستان و بلوچستان کنم. به طوری که سازندگی و پایداری را در استان سیستان و بلوچستان بوجود بیاورم.

فاضلی مشکل آب در سیستان و بلوچستان را به دلیل سوء مدیریت دانست و اظهار کرد: سوء مدیریت در مهار آب شرایط استان را به اینجا رسانده است. هم در سیل گذشته و هم در بارش‌های فصل جدید انتظار می‌‎رفت که به شکل دیگری مدیریت صورت گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در 30 سال گذشته در حوزه انتخابیه من چیزی به نام آبخیزداری صورت نگرفته است؛ یعنی وقتی باران می‌آید، سیل می‌شود. در صورتی که بارش‌ها باید ذخایر ما را افزایش دهد و ما را از مشکل بی‌آبی رها کند.

فاضلی اشاره کرد: وقتی مدیریت درست نباشد، بدون شک در ماه‌های آینده با هر بارش باید منتظر سیل باشیم و هر بارش قطعاً تبدیل به سیل ویرانگر می‌شود.

این نماینده در خصوص حضور مسئولین در این استان گفت: ما دولت را به منطقه خودمان می‌بریم، ولی بردن دولت شکلی مهم نیست، ماهوی باید اتفاق بیافتد. یعنی فرد مسئول بداند که کجا رفته و احتیاجات آن منطقه چه مواردی است و بعد از بازدید دست به اصلاح بزند. اگر اینگونه نشود در واقع ما وقت دولت را گرفته‌ایم و خودمان را خسته کردیم و نتیجه هم نگرفته‌ایم.

در پایان فاضلی بیان کرد: تا زمانی که بودجه کافی و برنامه خوب برای حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان وجود نداشته باشد، حضور فیزیکی مسئولان فایده‌ای نخواهد داشت. اگر حضور پیدا کنند و به شرایط این استان آگاه شوند، خوب است. اما سازندگی سیستان و بلوچستان اعتبار و کار می خواهد. سیستان و بلوچستان نیاز به بودجه و مدیریت درست دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس