آمریکا توپ را در زمین ایران انداخت


آمریکا توپ را در زمین ایران انداخت

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که هنوز شکاف‌هایی در مذاکرات وین باقی است.

وِدانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه روند فعلی مذاکرات وین را چگونه بیان می‌کند، با انداختن توپ به زمین ایران ادعا کرد که پاسخ ایران باعث ایجاد شکاف در مذاکرات شد است.

به گزارش وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، پاتل در ادامه ادعا‌های خود گفت: «پاسخ ایران ما را در موقعیتی قرار داده تا نتوانیم به توافق دستی یابیم؛ و هنوز شکاف‌ها در مذاکرات باقی است.»

این ادعا‌ها در حالی بیان می‌شود که پیش از این جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ادعا کرده بود که مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران به جای اینکه به سوی همگرایی برود، در حال واگرایی است. مواضع [طرفین] نزدیک‌تر نیستند، بلکه دورتر [از همدیگر] هستند. این مسأله بسیار نگران کننده است؛ زیرا تمامی این فرایند ممکن است به خطر بیفتد.

«محمد مرندی» مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در واکنش به اظهارات جوزپ بورل، در پیامی توییتری نوشت: بورل متحد آمریکا است و فراموش می‌کند که دلیل این مذاکرات نقض برجام توسط غرب و تحریم‌های فشار حداکثری است که شهروندان ایرانی را هدف قرار می‌دهد حتی در شرایطی که ایران به طور کامل به آن پایبند بوده است. ایران خلأ‌ها و ابهامات را نخواهد پذیرفت. آمریکا هزینه‌هایی را بر اتحادیه اروپا تحمیل می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک