خدمت رسانی به بیش از 8 هزار زائر اربعین در مرز های کشور


خدمت رسانی به بیش از 8 هزار زائر اربعین در مرز های کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سلیمانی گفت: از روز یکم تا پانزدهم شهریورماه در مجموع ۸ هزار و ۷۸۳ نفر به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در مرز‌های خروجی و مسیر راهپیمایی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۸ هزار ۴۶۴ نفر خدمات مربوط به اسکان را در...

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سلیمانی گفت: از روز یکم تا پانزدهم شهریورماه در مجموع ۸ هزار و ۷۸۳ نفر به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در مرز‌های خروجی و مسیر راهپیمایی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۸ هزار ۴۶۴ نفر خدمات مربوط به اسکان را در ۳ اردوگاه هلال احمر را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹ نفر از مراجعه‌کنندگان به علت شرایط نامساعدی که داشتند به مراکز درمانی منتقل شدند، ادامه داد: ۶۰ نفر نیز خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کردند. همچنین طی این مدت برای ۲۵۰ نفر نیز تست قند و فشار خون انجام شده است.

رئیس ستاد اربعین جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به فعالیت ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی ثابت و موقت این جمعیت برای عملیات راهپیمایی اربعین حسینی گفت: از این تعداد ۱۱۴۹ مرکز در داخل کشور و ۵۶ مرکز نیز در خاک عراق فعالیت می‌کنند. در این مراکز به ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از زائران آموزش‌هایی مورد نیاز نیز داده شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات مطلوب به زائرین حسینی تصریح کرد: ۴۶۰۰ نفر نیروی عملیاتی امدادی در این ایام وظیفه خدمت رسانی به زائران اهل بیت را بر عهده دارند. ۵۷۴ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در جاده‌های کشور نیز برای خدمت به زائران در ایام اربعین حسینی آماده‌اند.

سلیمانی به استقرار ۱۲ قرارگاه مرزی در مبادی ورودی و خروجی مرز‌های رسمی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شده است تا با اعزام و استقرار بیش از ۳ هزار نیروی تخصصی کادر درمان به کشور عراق نیاز‌های درمانی زائران اباعبدالحسین (ع) را مرتفع کنیم. همچنین در این مدت ۲ هزار ماسک، ۲۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده و ۱۶۵۰ بطری آب معدنی در میان زائران توزیع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته