ایجاد تونل‌های سرما در مسیر راهپیمایان اربعین


ایجاد تونل‌های سرما در مسیر راهپیمایان اربعین

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گرمازدگی مساله مهم ما در اربعین امسال است و برای پیشگیری از آن احتیاج به تونل های سرما و کانکس های سرد داریم که باید در مسیر راهپیمایان استقرار یابد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهرام عین اللهی امروز چهارشنبه در حاشیه نشست کارشناسان ارشد گروه ۵ در حوزه سلامت در تهران، با بیان اینکه یکی از اهداف مهم دولت آیت الله دکتر رییسی، فعال سازی عرصه های دیپلماسی است ، گفت: از مهم ترین حوزه های دیپلماسی در دنیا دیپلماسی سلامت است، زیرا سلامت مقوله ای همگانی است و هیچ کشوری بدون تضمین سلامت در سایر کشورها نمی تواند سلامت کشور خود را تضمین کند.

وی افزود: در ایران اگر بهترین شرایط سلامت را از نظر کنترل بیماری های واگیر و غیره فراهم کنیم؛ ولی در کشورهای مجاور چالش های بیماری هنوز داشته باشد، نمی توانیم سلامت مردم خود را تضمین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: به عنوان مثال بیماری فلج اطفال در ایران ریشه کن و بیماری سل نیز تا حد زیادی کنترل شده است. ولی در کشورهای همجوار اگر این اتفاق نیفتاده باشد، دوباره می تواند برای ما مشکل ایجاد کند.

دکتر عین اللهی یادآور شد: هدف ما هم از دیپلماسی سلامت این است که ان شاالله بتوانیم در منطقه خود و در حوزه سلامت، مرزها را برداریم و دانشمندان و دانشجویان ما از طریق همایش های علمی با هم در ارتباط باشند. نشست جی 5 مقدمه ای بر این ارتباط در حوزه سلامت بین کشورهاست.

ضرورت توسعه گردشگری سلامت

وزیر بهداشت با بیان این که در این اجلاس کارشناسان ارشد حوزه سلامت کشورهای جی 5 به توافقاتی دست یافتند که این توافقات باید اجرایی شود، اظهار داشت: توسعه گردشگری سلامت از اهداف ما در برگزاری نشست جی 5 به شمار می آید و از کارهای مهمی که در دولت آیت لله رییسی صورت گرفته ،میزبانی بیماران کشورهای مجاور توسط نظام سلامت کشورمان است.

دکتر عین اللهی اضافه کرد: هر استانی که مجاور کشورهای همسایه است، باید شرایط توریسم درمانی را در استان خود مهیا کند. استان های جنوبی، شرقی و غربی هر کدام از این نظر وضعیت مخصوص به خود را دارند و می توانند مطابق آیین نامه های توریسم درمانی در این بخش فعال شوند.

آمادگی برای برگزاری مراسم اربعین

وزیر بهداشت در ادامه در خصوص مراسم اربعین امسال گفت: حدود سه ماه پیش به عراق رفته و با وزیر بهداشت، نخست وزیر و رییس جمهور عراق دیدار داشتیم و آنها قول همکاری دادند.

دکتر عین اللهی گفت: به تازگی هم از مرزهای مهران و شملچه بازدید کردیم که خوشبختانه آمادگی های بسیار بالایی در مرزها وجود دارد.

وی با اشاره به این که هیات کارآزموده ای از عراق در نشست جی 5 حضور دارد که درباره جزییات مراسم اربعین با آنها مذاکره خواهد شد، گفت: گرمازدگی مساله مهم ما در اربعین امسال است و برای پیشگیری از آن احتیاج به تونل های سرما و کانکس های سرد داریم که باید در مسیر راهپیمایان استقرار یابد.

وزیر بهداشت افزود: در مرز شلمچه و در طرف ایران یک مرکز درمانی مجهز به نام شهید قاسم سلیمانی و تونل های سرما تدارک دیده شده است که در فاصله بسیار اندک با پایانه مرزی قرار دارند. این مرکز بسیار مجهز بوده و تمام کارکنان تخصصی مورد نیاز و تجهیزات لازم را داراست.

دکتر عین اللهی با بیان این که در مهران پنج بیمارستان صحرایی و در نقاط مرزی در مجموع هشت بیمارستان صحرایی برای مراسم اربعین راه اندازی شده و تاکنون بیش از هزار نیروی تخصصی و پزشکی به موکب ها اعزام شده اند، گفت: پیشگیری از مسمومیت های غذایی نیز مهم است و زائران باید از سلامت غذایی که استفاده می کنند، اطمینان یابند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس