خشکسالی بی سابقه اروپا را از دید ماهواره‌های فضایی ببینید


خشکسالی بی سابقه اروپا را از دید ماهواره‌های فضایی ببینید

اروپا با بدترین خشکسالی خود طی 500 سال گذشته روبه‌رو شده است. در ادامه شاهد خشکسالی بی سابقه اروپا از دید ماهواره‌های اتحادیه اروپا باشید.اروپا به خاطر نبود کامل باران درگیر خشکسالی گسترده‌ای شده که طی 500 سال گذشته در این قاره سابقه نداشته است....

اروپا با بدترین خشکسالی خود طی 500 سال گذشته روبه‌رو شده است. در ادامه شاهد خشکسالی بی سابقه اروپا از دید ماهواره‌های اتحادیه اروپا باشید.

اروپا به خاطر نبود کامل باران درگیر خشکسالی گسترده‌ای شده که طی 500 سال گذشته در این قاره سابقه نداشته است. حساب توییتر برنامه کوپرنیک اتحادیه اروپا که مسئول مجموعه ماهواره‌های سنتینل برای رصد زمین به حساب می‌آید، به تازگی ویدیویی تامل‌برانگیز را منتشر کرده است. این ویدیو نشان می‌دهد که چطور از بازه تیر و مرداد سال گذشته تا امسال خشکسالی اروپا پیشرفت کرده و به دنبال آن، مناطق وسیع سراسر این قاره از رنگ سبز به قهوه‌ای در آمده‌اند.

خشکسالی بی سابقه قاره سبز؛ اروپا در وضعیت هشدار

این تصاویر از ماهواره سنتینل 2 آسیبی غیر قابل چشم‌پوشی به پوشش گیاهی در جنوب و شرق انگلستان، شمال فرانسه، قسمت‌های وسیعی از آلمان، لهستان و اروپای شرقی را به نمایش می‌گذارند. گذشته از داده‌های ماهواره‌ای نگران‌کننده، رصدخانه جهانی خشکسالی 47 درصد اروپا را برای ماه مرداد (آگوست) در وضعیت هشدار قرار داده است. این نشان می‌دهد که این قاره با نبود رطوبت خاک و تاثیرات منفی روی پوشش گیاهی مواجه است.

خشکسالی بی سابقه اروپا را از دید ماهواره‌های فضایی ببینید

نمایی از خشکسالی بی سابقه اروپا؛ تفاوت فاحش نقشه هلند از فضا طی بازه یک ساله

این بدترین خشکسالی اروپا طی 500 سال گذشته محسوب می‌شود. سطح آب در رودهایی مثل راین، دانوب و پو به قدری پایین آمده که باعث بسته شدن مسیرهای آبی برای رفت و آمد شده و در عین حال، آب و هوای فوق‌العاده گرم و خشک به خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها اضافه کرده است. گفته می‌شود از زمان خشکسالی کلانی که در سال 1540 اروپا را در بر گرفت، اروپا امسال خشک‌ترین تابستان خود را تجربه کرده است. نظر شما کاربران گجت نیوز درباره خشکسالی بی سابقه اروپا چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس