درخواست تازه لبنان از سازمان ملل


درخواست تازه لبنان از سازمان ملل

اقتصادنیوز: تعداد آوارگان سوری در لبنان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند و لبنان خواهان بازگشت امن و آبرومندانه این آوارگان به کشورشان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «هکتور الحجار» وزیر امور اجتماعی در دولت پیشبرد امور لبنان امروز چهارشنبه پس از نشستی به ریاست «میشل عون» رئیس جمهور این کشور گفت که بزودی نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل درباره موضع لبنان در خصوص بازگشت آوارگان سوری ارسال خواهند کرد.

الحجار گفت: «همچنین توافق شد نامه‌ای به کمیساریای امور پناهندگان UNHCR برای مشخص کردن نقش آن بر اساس قانون لبنان و تعیین زمانی برای برگزاری نشستی با این کمیساریا جهت شفاف‌سازی نامه و پیگیری‌ سازوکار اجرای آن در لبنان، ارسال شود و علاوه بر آن تصمیمی درباره اجرای مطالعات جدید در خصوص تأثیر آوارگان سوری بر سطح اقتصادی، مالی، اجتماعی، زیست‌ محیطی، بهداشتی و امنیتی اتخاذ شود».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، طبق بیانیه ریاست جمهوری لبنان در این نشست همچنین پرونده آوارگان سوری به ویژه پیگیری اجرای تصمیمات اتخاذ شده در نشست‌های قبلی در کاخ بعبدا و نشست‌های کمیته وزارتی که مسئول پیگیری این پرونده بود، بررسی شد».

تعداد آوارگان سوری در لبنان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند و لبنان خواهان بازگشت امن و آبرومندانه این آوارگان به کشورشان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403