جریان دوباره عبور زائرین اربعین از مرز خسروی


جریان دوباره عبور زائرین اربعین از مرز خسروی

استاندار کرمانشاه با اشاره به انبوه جمعیت حاضر در قصرشیرین و مرز خسروی گفت: مراجعه قابل توجه و فراتر از انتظار زائران به مرز خسروی و ناکافی بودن امکانات طرف عراقی، سبب ازدحام و کندی تردد شده بود.

به گزارش مشرق، بهمن امیری مقدم، در پایانه بین المللی خسروی گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسب مرز خسروی، امروز جمعیت قابل‌توجه و فراتر از انتظاری از زائران اربعین حسینی به پایانه بین‌المللی خسروی مراجعه کردند، به‌طوری‌که روز سه‌شنبه نسبت‌به روز دوشنبه شاهد رشد ۴۰۰ درصدی مراجعه زائران بودیم و امروز نیز نسبت‌به روز گذشته شاهد مراجعه دست کم دو برابری زائران هستیم.

وی افزود: همین موضوع روند خروج آنان از مرز را با کندی مواجه کرد، زیرا امکانات و زیرساخت‌های موجود در مرز منذریه عراق برای پذیرش انبوه زائران کمتر از زیرساخت‌های مناسب خسروی است و در صورت ازدحام ناگهانی و گسترده، سبب کندی تردد می‌شود.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که تمام اعضای ستاد اربعین استان از صبح امروز در پایانه بین‌المللی خسروی حضور دارند، گفت: از صبح امروز به‌صورت میدانی مشکل کندی تردد زائران اربعین را با حضور سفیر کشورمان در عراق و ارتباط با مقامات ارشد کشورمان و وزارت کشور عراق پیگیری کردیم که بحمدالله بخشی از زائران حاضر در پایانه تا ساعت ۱۵ به‌سلامت از مرز عبور کرده و به شهرهای زیارتی منتقل شدند و مابقی نیز هم اکنون در حال خروج هستند.

امیری مقدم عنوان کرد: هم‌اکنون در حال پیگیری و ارتباط مستمر با طرف عراقی برای تسریع در روند ورود زائران به کشور عراق هستیم و انشاءالله تمام زائران حاضر در پایانه خسروی تا ساعت ۲۱ وارد عراق می‌شوند.

وی اظهار کرد: آن دسته از زائران اربعین که در شهر قصرشیرین حضور دارند نیز به موکب‌های واقع در سطح شهر هدایت، اسکان و پذیرایی شدند تا زمینه عبور آنان هم از مرز فراهم شود.

استاندار کرمانشاه از همه زائران اربعین حسینی خواست که به اطلاعیه‌ها و گزارش‌های رسانه ملی درباره مرز خسروی توجه و سفر خود به عتبات عالیات را مدیریت کنند تا در مسیر با کندی و محدودیت مواجه نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»