هشدار جدی سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی در سومالی


هشدار جدی سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی در سومالی

اقتصادنیوز: نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل با هشدار نسبت به تشدید وضعیت انسانی سومالی افزود: خشکسالی به حدود نیمی از جمعیت سومالی آسیب زده و آنان را در معرض خطر قحطی قرار داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جیمز سوان» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سومالی با تاکید بر حمایت سازمان ملل از اولویت های اساسی سومالی نسبت به وخیم تر شدن اوضاع انسانی در این کشور هشدار داد و اعلام کرد که این کشور با فاجعه انسانی دست و پنجه نرم می کند.

این مقام سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت با اشاره به پایان انتخابات و تشکیل دولت جدید سومالی، از مقامات مرکزی و فدرال خواست تا با همکاری دوجانبه در مسیر تحقق عدالت و مقابله با گروه تروریستی الشباب گام بردارند.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل با هشدار نسبت به تشدید وضعیت انسانی سومالی افزود: خشکسالی به حدود نیمی از جمعیت سومالی آسیب زده و آنان را در معرض خطر قحطی قرار داده است

وی خاطر نشان کرد: سازمان ملل متعهد به ادامه حمایت از دولت و مردم سومالی در دستیابی به اهداف ملی شان است.

«مارتین گریفیتس» رئیس دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد روز دوشنبه (به وقت محلی) در کنفرانس خبری در موگادیشو پایتخت سومالی گفت: همه شواهد و قرائن حاکی از آن است که قحطی امسال مشخصا بین ماه اکتبر و دسامبر آینده در سومالی روی خواهد داد.

رئیس دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد همچنین شرایط دردناکی که مردم سومالی در آن هستند را تکان دهنده توصیف کرد.

وی همچنین گفت که کودکانی را مشاهده کرده است که دچار سوء تغذیه هستند و به سختی می‌توانند صحبت کنند.

هفته گذشته سومالی از جامعه جهانی درخواست کمک فوری برای حدود ۲ میلیون نفر از مردم این کشور کرد که با کمبود شدید غذا به دلیل خشکسالی شدید در این کشور مواجه هستند.

گزارش‌های رسمی حکایت از مرگ حدود ۲۰۰ کودک سومالیایی به دلیل سوء تغذیه و اسهال حاد از ژانویه گذشته دارد و ۲۱۳ هزار نفر نیز از سوء تغذیه شدید در این کشور رنج می‌برند.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده بود که ۷۵۰ هزار نفر در اتیوپی، یمن، سودان جنوبی، سومالی و افغانستان با گرسنگی و مرگ مواجه هستند.

دبیر کل سازمان ملل درخصوص ناامنی غذایی در جهان، گفت: ما شاهد افزایش گرسنگی جهانی بوده‌ایم که چندین دهه پیشرفت در این زمینه را معکوس کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور