اپل واچ سری 8 با طراحی آشنا، حسگر سنجش دما و قابلیت تشخیص تصادف معرفی شد


اپل واچ سری 8 با طراحی آشنا، حسگر سنجش دما و قابلیت تشخیص تصادف معرفی شد

اپل سرانجام از اپل واچ سری ۸ با ظاهری آشنا و حسگر تشخیص دما در کنار سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد.

پس از گذشت ماه‌ها انتظار انتشار شایعات متعدد، سرانجام نسل جدید ساعت هوشمند اپل رونمایی شد. اپل واچ سری ۸ در جریان مراسم رونمایی آیفون ۱۴، در کنار محصولات دیگری از این شرکت، به نمایش گذاشته شد تا در نهایت ببینیم کوپرتینویی‌ها برای طرفداران خود چه ساعتی را آماده کرده‌اند.

اپل واچ سری ۸ با قابلیت‌های جدید و حفظ زبان طراحی ساعت‌های هوشمند جذاب اپل آمده است تا رقبای خویش را به چالش بکشد.

برای شناخت کامل اپل واچ سری ۸ تا انتهای این مقاله همراه زومیت باشید.

ویژگی‌های حوزه سلامتی

در جریان معرفی سری ۸، اپل پیش از همه‌ی موارد روی ویژگی‌های مربوط به حوزه‌ی سلامتی تمرکز دارد.

براساس اطلاعات منتشرشده، اپل واچ سری ۸ دارای دو حسگر تشخیص دما است که یکی زیر دستگاه و دیگری در زیر نمایشگر قرار دارد. اپل می‌گوید با اضافه کردن حسگر مذکور می‌تواند بیشتر روی سلامت زنان تمرکز داشته باشد. البته این تنها موردی نیست که کوپرتینویی‌ها به ویژگی‌های سلامت ساعت هوشمند خود اضافه کرده‌اند زیرا اکنون اپل واچ سری ۸ دارای حسگر حرکتی جدیدی است که می‌تواند تصادف‌های شدید رانندگی را تشخیص دهد.

شرکت سازنده می‌گوید اپل واچ سری ۸ می‌تواند تغییرات دما را تا ۰٫۱ درجه سانتی‌گراد ردیابی و هر پنج ثانیه دمای بدن کاربر را بررسی کند. همچنین گفته می‌شود ردیابی دمای بدن در طول شب می‌تواند به بهبود ردیابی عادت ماهانه یاری برساند. و از همه چیز مهم‌تر این است که تمامی این اطلاعات به صورت رمزنگاری‌شده در خود ساعت قرار خواهند داشت.

ویژگی تشخیص تصادف اپل واچ سری ۸ فقط در حین رانندگی کار می‌کند و همین مسئله باعث حفظ عمر باتری دستگاه می‌شود. اپل همچنین حالت کم مصرفی را معرفی می‌کند که عمر باتری ساعت را از ۱۸ به ۳۶ ساعت افزایش می‌دهد. ویژگی‌ مذکور در ساعت‌های قدیمی‌ (سری ۴ و جدیدتر) که از سیستم‌عامل watchOS 9 استفاده می‌کنند نیز قابل دسترسی است.

فعال کردن حالت کم مصرف، نمایشگر همیشه‌روشن و ردیابی خودکار تمرین را خاموش می‌کند، اما همچنان ردیابی فعالیت و تشخیص تصادف فعال خواهند بود.

مطلب در حال به‌روزرسانی است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403