تحریم شماری از مقامات نظامی اروپا از سوی روسیه


تحریم شماری از مقامات نظامی اروپا از سوی روسیه

وزارت امور خارجه روسیه در اقدامی متقابل، امروز از تحریم شماری از مقامات نظامی اروپا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شماری از مقامات نظامی از جمله رؤسای نهادهای اجرای قانون و رؤسای شرکت های تسلیحاتی اروپا را تحریم کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است که تحریم های مذکور در واکنش به اقدام مشابه بروکسل علیه مسکو و تسلیح اوکراین به بهانه درگیری ها در کی یف به انجام رسیده است.

بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در این باره اضافه می کند: تحریم های امروز در واکنش به اقدامات محدود کننده علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه بوده است. ساکنان کشورهای اتحادیه اروپا مجبورند برای چنین سیاست ستیزه جویانه ای از جیب شان هزینه کنند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت ۸ سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند، نامید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا