شارل میشل: از توافق هسته ای با ایران دست نخواهیم کشید


شارل میشل: از توافق هسته ای با ایران دست نخواهیم کشید

رئیس شورای اروپا با اذعان به ماه‌های سخت پیش رو بخاطر افزایش بهای انرژی، از تلاش برای امضای توافق هسته‌ای با ایران سخن گفت.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اروپا در زمینه انرژی و افزایش قیمت ها تحت فشار قرار دارد؛ همچنانکه وی از تلاش برای امضای توافق هسته ای با وجود نشانه های منفی در خصوص پیشنهاد اروپا سخن گفت.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا که به دوحه قطر سفر کرده است، در گفتگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: قطر نقش مهمی را در زمینه انرژی ایفا می کند و ما علاقه مندیم تا روابط خود را با آن تقویت کنیم. اروپا به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین و به تبع آن کاهش عرضه انرژی و افزایش قیمت ها، تحت فشار قرار دارد. با این حال، هدف اروپا از اعمال تحریم علیه روسیه، فشار بر مسکو برای توقف جنگ علیه اوکراین است.

شارل میشل با این ادعا که اروپا شریک مورد اعتمادی است، افزود: ما برای همکاری با هر کشوری آمادگی داریم. با امیر قطر، ایجاد هماهنگی در زمینه های ضروری را بررسی کردم و آماده ایم با یکدیگر شراکت کنیم. اتحادیه اروپا ماه های سختی پیش رو دارد و بسیاری از شرکت ها به دلیل افزیش بهای انرژی متضرر شده اند.

او همچنین با ادعای به اینکه روسیه شریک مورد اعتمادی نیست گفت که نباید به روسیه تکیه و اعتماد داشت. شارل میشل همچنین مدعی شد: با وجود نشانه های منفی در خصوص پیشنهاد اروپا، از توافق هسته ای با ایران دست نخواهیم کشید.

ساعاتی پیش رسانه های خبری گزارش دادند آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی خود ادعا کرده است ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۱۹ برابر از حد مجاز فراتر رفته است. این آژانس نمی‌تواند تایید کند که برنامه هسته‌ای ایران منحصرا صلح آمیز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس