لزوم شناسایی گلوگاه‌های فساد و پیشگیری از تخلفات


لزوم شناسایی گلوگاه‌های فساد و پیشگیری از تخلفات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح الله خدائیان در جمع کارکنان بازرسی استان مرکزی هدف از انجام این سفر‌ها را تبیین سیاست‌های رئیس قوه قضائیه و سازمان بازرسی به عنوان یک دستگاه نظارتی دانست و گفت: یکی دیگر...

لزوم شناسایی گلوگاه‌های فساد و پیشگیری از تخلفاتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح الله خدائیان در جمع کارکنان بازرسی استان مرکزی هدف از انجام این سفر‌ها را تبیین سیاست‌های رئیس قوه قضائیه و سازمان بازرسی به عنوان یک دستگاه نظارتی دانست و گفت: یکی دیگر از اهداف این سفر‌ها تقویت جایگاه بازرسی استان‌ها در بین دستگاه‌ها و رفع مشکلات مربوط به بازرسی است.

وی بر ضرورت اقتدار نهاد‌های نظارتی تاکید کرد و ادامه داد: نهاد‌های نظارتی نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرایم و تخلف دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اولین معیار برای اقتدار دستگاه‌های نظارتی به عملکرد دستگاه و میزان تاثیرگذاری آن بر می‌گردد، تاکید کرد: زمانی تاثیرگذاری بازرسی احساس می‌شود که این سازمان در بازرسی‌ها دقیق باشد.

خدائیان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی نباید به هیچ موضوعی ورود داشته باشد مگر اینکه تمامی تخلفات، جرایم و محاسن دستگاه را احصا و با جدیت با متخلف برخورد کند؛ گفت: در کنار این آسیب‌ها و نکات منفی باید محاسن دستگاه‌ها نیز دیده شود و نکات مثبت هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه گزارشات سازمان بازرسی باید مستدل، متقن و مستند باشد بر لزوم توجه به شناسایی گلوگاه‌های فساد تاکید کرد و ادامه داد: باید با شناسایی گلوگاه‌های فساد و شناسایی آسیب‌های اصلی ریشه‌های فساد را خشکاند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه باید در بازرسی‌ها به موضوعات اصلی و عمیق پرداخت از بازرسان خواست در بازرسی‌ها موضوعات کلان و ریشه‌ای را در دستور کار قرار بدهند.

خدائیان با اشاره به اینکه هشدار‌ها باید قابلیت اجرا داشته باشند بر لزوم پرهیز از کلی گویی تاکید کرد و گفت: پیشنهادهای متناسب با آسیب‌ها باشد و امکان رفع آن هم وجود داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟