اولین شهر در جهان که تبلیغات گوشت را ممنوع می کند!


اولین شهر در جهان که تبلیغات گوشت را ممنوع می کند!

در اقدامی عجیب و نامانوس، شهر هارلم هلند اولین شهری در جهان لقب گرفت که تبلیغات گوشت و فرآورده های گوشتی را در اماکن عمومی به دلیلی دور از ذهن ممنوع می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، براساس گزارش رادیو هالم ۱۰۵، این شهر که در غرب آمستردام قرار دارد و حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد، تصمیم گرفته است از سال ۲۰۲۴ میلادی تبلیغات گوشت را ممنوع کند تا انتشار گازهای گلخانه ای کاهش یابد.

این تصمیم باعث اعتراض فعالان تولید گوشت در این شهر شده و معتقدند که مقامات محلی در تحمیل قیومیت خود بر مردم از حد تجاوز کرده اند.

مطالعات جدید نشان می دهد که تولید غذا مسئول یک سوم کل گازهایی است که منجر به گرم شدن کره زمین می شود در حالی که تولید گوشت از حیوانات در مقایسه با غذاهایی گیاهی دو برابر حجم آلودگی بر جای می گذارد.

در این پژوهش ها به چندین حقایق استناد شده است از ان جمله است جنگل زدایی به منظور فراهم کردن مراتع برای حیوانات، و اینکه خوراک آنها حاوی نیتروژن است که هوا و آب را آلوده و به افزایش گرمایش کمک می کند.

دامداری، گازهای گلخانه ای زیادی از متان را تولید می کند که یکی از اصلی ترین گازهای گلخانه ای است.

تصمیمات این شهر هلندی همچنین شامل ممنوعیت پروازهای هوایی برای گذراندن تعطیلات و استفاده از سوخت فسیلی و خودروهایی است که با این سوخت کار می کنند.

مطالعات نشان می دهد که هدف اتحادیه اروپا از به صفر رساندن آلایندگی تا سال ۲۰۵۰، مستلزم کاهش مصرف گوشت به ۲۴ کیلوگرم برای هر نفر در سال است. این در حالی است که میانگین مصرف سالانه گوشت در هلند به عنوان بزرگترین صادر کننده گوشت در اتحادیه اروپا، ۷۵.۹ کیلو گرم است.

منبع: خبر آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...