مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پلاس؛ تفاوت در چیست؟


مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پلاس؛ تفاوت در چیست؟

به بهانه ظهور گوشی جدید iPhone 14 Plus برای نخستین بار، در اینجا به مقایسه آیفون ۱۴ با آیفون ۱۴ پلاس اپل و تفاوت‌های این دو با هم می‌پردازیم.اپل یک عضو جدید را به خانواده آیفون‌های خودش اضافه کرد و آن جایگزین آیفون مینی کوچک جثه این کمپانی شد که...

به بهانه ظهور گوشی جدید iPhone 14 Plus برای نخستین بار، در اینجا به مقایسه آیفون ۱۴ با آیفون ۱۴ پلاس اپل و تفاوت‌های این دو با هم می‌پردازیم.

اپل یک عضو جدید را به خانواده آیفون‌های خودش اضافه کرد و آن جایگزین آیفون مینی کوچک جثه این کمپانی شد که ظاهراً فروش خوبی را تجربه نکرده است. نام این محصول، آیفون ۱۴ پلاس است تا خاطرات محصولات سری پلاس قدیمی را زنده کند. اما برای کاربران این سوال پیش آمده که آیفون ۱۴ پلاس در مقایسه با آیفون ۱۴ معمولی چه تفاوت‌هایی دارد؟ ما در اینجا به بررسی این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

مقایسه آیفون ۱۴ با آیفون ۱۴ پلاس

هر دو گوشی غیر پرو آیفون ۱۴ اپل در زیر قاب خود به سخت افزار مشابهی مجهز شده‌اند. این به معنای حضور چیپست مشابه A15 به همراه ۶ گیگابایت رم DDR4X و پیکربندی حافظه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی در هر دو است.

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پلاس؛ تفاوت در چیست؟

هر دو گوشی به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی عریض + فوق عریض مجهز هستند و در دوربین سلفی نیز مشترک‌اند. اما بزرگ‌ترین تفاوت آن‌ها در ابعاد و اندازه و به تبع آن، ظرفیت باتری است.

ابعاد و اندازه‌های متفاوت

با ابعاد و اندازه‌های این دو گوشی شروع می‌کنیم. نمایشگر مدل معمولی ۶.۱ اینچی است که رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسلی و اوج روشنایی ۱۰۰۰ نیت را ارائه می‌کند. ابعاد فیزیکی این گوشی ۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۶۵ میلی‌متر و وزن آن هم ۱۷۳ گرم است. اما در آن سو آیفون ۱۴ پلاس از یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی برخوردار است که ابعادی مشابه آیفون ۱۴ پرو مکس دارد. حتی رزولوشن آن‌ها که ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل است نیز با یکدیگر برابر خواهد بود. با این حال اوج روشنایی در آن ۱۰۰۰ نیت به جای ۱۲۰۰ نیت در مدل پرو مکس است. نرخ رفرش نمایشگر دو مدل ۱۴ و ۱۴ پلاس با مقدار ۶۰ هرتز نیز با یکدیگر برابر است.

لازم به ذکر است که هر دو این گوشی‌ها برخلاف مدل‌های پرو، از نمایشگری با ناچ بالای صفحه استفاده می‌کنند.

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پلاس؛ تفاوت در چیست؟

ظرفیت باتری متفاوت

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین این دو گوشی، ظرفیت باتری آن‌ها است. گوشی آیفون ۱۴ معمولی از یک باتری ۳۲۷۹ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد شارژدهی مناسبی را برای این دستگاه فراهم می‌کند. در آن سمت آیفون ۱۴ پلاس به خاطر ابعاد بزرگ‌تر نمایشگری که دارد، از یک باتری بزرگ‌تر ۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعتی که هم اندازه باتری آیفون ۱۴ پرو مکس است، بهره می‌برد. هر دو گوشی از پورت لایتنینگ و فناوری بی‌سیم MagSafe برای شارژ استفاده می‌کنند.

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پلاس؛ تفاوت در چیست؟

سایر ویژگی‌ها

به جز موارد ذکر شده، در مقایسه آیفون ۱۴ با آیفون ۱۴ Plus تفاوت دیگری را نمی‌توان یافت. این به معنای ظرفیت رم و حافظه مشترک، چیپست و دوربین‌های شبیه به یکدیگر است. البته اپل قیمت نسخه ۱۴ Plus را هم با توجه به ابعاد بزرگ‌تری که دارد بالاتر ۵۰ دلار بالاتر برده است.

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پلاس؛ تفاوت در چیست؟

جدول مشخصات فنی آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس

مدل گوشیآیفون ۱۴آیفون ۱۴ پلاس
نمایشگر۶.۱ اینچ/ OLED/ رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل/ نرخ رفرش ۶۰ هرتز/ اوج روشنایی ۱۲۰۰ نیت۶.۷ اینچ/ OLED/ رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل/ نرخ رفرش ۶۰ هرتز/ اوج روشنایی ۱۲۰۰ نیت
ابعاد و وزن۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۶۵ میلی‌متر/۱۷۳ گرم۱۶۰.۷۱ در ۷۸.۵۸ در ۷.۸۹ میلی‌متر/۲۴۵ گرم
چیپستApple A15 BionicApple A15 Bionic
رم۶ گیگ از نوع LPDDR4X۶ گیگ از نوع LPDDR4X
حافظه داخلی۱۲۸،۲۵۶،۵۱۲ گیگ۱۲۸،۲۵۶،۵۱۲ گیگ
دوربین پشتیدوگانه ۱۲ مگاپیکسلی عریض + فوق عریضدوگانه ۱۲ مگاپیکسلی عریض + فوق عریض
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی
باتری۳،۲۷۹ میلی‌آمپر ساعت/ شارژ MagSafe۴،۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت/ شارژ MagSafe
رنگ‌بندیسبز، بنفش، آبی، مشکی، سفید، قرمزسبز، بنفش، آبی، مشکی، سفید، قرمز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند