ادعای وزارت خارجه آمریکا: پاسخ ایران ما را به عقب برمی‌گرداند


ادعای وزارت خارجه آمریکا: پاسخ ایران ما را به عقب برمی‌گرداند

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که پاسخ اخیر ایران در مورد احیای توافق هسته ای، نوعی بازگشت به عقب بوده است.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که پاسخ اخیر ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در مورد احیای توافق هسته ای، مذاکرات را به عقب خواهد برد. شبکه الجزیره گزارش داد وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است: پاسخ ایران ما را به عقب می برد؛ ما هرگز توافقی را که همسو با امنیت ملی مان نباشد، امضا نخواهیم کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: بازگشت متقابل به توافق هسته ای، ثبات منطقه ای را تقویت خواهد کرد. بازگشت به توافق همه فعالیت های ایران را شامل نمی شود، اما دستیابی آن به سلاح هسته ای مشکلات را وخیم تر می کند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین در خصوص پرونده قتل شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره به دست عناصر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: واشنگتن بر اهمیت مجازات عاملان آن تأکید می کند. ما به اعمال فشار بر شرکای اسرائیلی خود برای بازنگری در قواعد درگیری و کاهش تهدیدها در منطقه ادامه می دهیم.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر حمایت واشنگتن از گفتگوهای سازنده در عراق برای حل بحران این کشور اعلام کرد که معاون وزیر خارجه آمریکا با مسئولان عراقی در این خصوص دیدار کرده است.

گفتنی است اظهارات وزارت خارجه آمریکا در حالی بیان شده است که ساعاتی پیش رسانه های خبری گزارش دادند رئیس شورای اروپا در سخنانی با اذعان به ماه‌های سخت پیش رو بخاطر افزایش بهای انرژی، از تلاش برای امضای توافق هسته‌ای با ایران سخن گفت. پیش از این، آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی خود ادعا کرد ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۱۹ برابر از حد مجاز فراتر رفته است. این آژانس نمی‌تواند تایید کند که برنامه هسته‌ای ایران منحصرا صلح آمیز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...