10 سؤال درباره ارزهای دیجیتال


10 سؤال درباره ارزهای دیجیتال

آنچه مردم در گوگل جست‌وجو می‌کنند، می‌تواند شناختی کلی درباره طرز فکر واقعی آنها ارائه دهد. این جست‌وجوها اغلب علایق، ترس‌ها و طیف گسترده‌ای از احساسات آنها را در رابطه با یک موضوع خاص آشکار می‌کنند.

مطلبی که در ادامه می‌خوانید بر اساس گزارشی از وب‌سایت کوین تلگراف نوشته شده است که در آن اینترنت را با هدف پیدا کردن پرجست‌وجوترین سؤال‌‌های کاربران (به زبان انگلیسی) دربارهٔ ارزهای دیجیتال کاوش کرده است. این کار در شناخت احساسات سرمایه‌گذاران در میانهٔ بازاری نزولی‌ای که هنوز به انتهای خود نرسیده است، به ما کمک خواهد کرد.

بررسی ۱۰ سؤال درباره ارزهای دیجیتال که بیشترین جست‌وجو را در گوگل دارند، افزایش کنجکاوی میان عموم سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد. در ادامه، این پرسش‌های پرطرفدار را ‌به‌ترتیب از بیشترین تا کمترین جست‌وجو بررسی می‌کنیم.

۱. ارز دیجیتال چیست؟

پس از گذشت ۱۳ سال از ایجاد تحول در ساختار سنتی صنعت امور مالی، محبوب‌ترین سؤالی که کاربران درباره ارزهای دیجیتال از گوگل می‌پرسند، همچنان این است که «ارز دیجیتال چیست». با ۲۵۶هزار جست‌وجو در جهان، این پرسش ۴.۷ بار بیشتر نسبت به دومین سؤال دربارهٔ ارزهای دیجیتال در گوگل پرسیده می‌‌شود.

پرتکراربودن این سؤال، شکاف گسترده‌ای را در آموزش ارزهای دیجیتال به مردم نشان می‌دهد. کارآفرینان این صنعت با وجود تضاد منافع آشکار، اختلافات خود را کنار گذاشته‌اند. آنها توافق دارند که آموزش ارزهای دیجیتال به مردم می‌تواند شتاب‌دهنده‌ای در پذیرش این دارایی‌ها به‌عنوان جریان اصلی باشد.

۲. کرپیتو چیست؟

در کمال ناباوری، دومین سؤال پرتکرار در مورد ارزهای دیجیتال در گوگل، فقط تکرار سوال اول است که می‌پرسد «کرپیتو چیست». اگر ۵۴هزار جست‌وجوی جهانی این سؤال را با پرسش قبلی جمع کنیم، بر اهمیت آموزش ارزهای دیجیتال به مردم تأکید می‌کند.

سؤالاتی که با «چیست» پایان می‌یابند، نبود دانش میان مردم و نیاز به کوتاه‌کردن منحنی یادگیری برای سرمایه‌گذاران جدید و علاقه‌مندان را برجسته می‌کند.

۳. چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه‌‌گذاری کنیم؟

اولین پرسش مرتبط با سرمایه‌گذاری که در رتبه سوم ۱۰ سؤال پرجست‌وجو درباره ارزهای دیجیتال قرار دارد، «چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم» است. با وجود طولانی‌شدن بازار نزولی،۴۴هزار جست‌وجو انجام‌شده در گوگل برای این سؤال،‌نشان می‌دهد که علاقه به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد.

همچنین، جست‌وجوی این عبارت کلیدی نیاز به ساده‌سازی فرآیند سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. این امر مستلزم طراحی مجدد پلتفرم‌های معاملاتی است تا آنها را برای سرمایه‌گذاران جدیدی که از حوزه صنعت مالی سنتی می‌آیند، قابل‌فهم‌تر کند.

۴. استخراج ارز دیجیتال چیست؟

رتبه چهارم با ۳۷هزار جست‌وجو در گوگل به سؤالی اختصاص دارد که به‌‌طور شگفت‌انگیزی پس از یادگیری عمیق اکوسیستم ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شود؛ «استخراج ارز دیجیتال چیست».

سرمایه‌گذارانی که درکی ابتدایی از این اکوسیستم دارند، علاقه‌مندند تا استخراج را به‌عنوان ابزاری برای کسب درآمد منفعل از ارزهای دیجیتال امتحان کنند. فکر استفاده مجدد از یک کامپیوتر قدیمی برای کسب درآمد با استفاده از شبکه اینترنت، از اولین روزهای ورود ارزهای ارزهای دیجیتال، بخشی از جست‌وجوهای پرطرفدار میان کاربران بوده است.

با این حال، روی کار آمدن دستگاه‌های استخراج آماده و قدرتمند، به ماینرهای تازه‌کار این امکان را داد تا بتوانند استخراج ارزهای دیجیتال را بعدها به‌عنوان یک شغل دائمی در نظر بگیرند.

۵. چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

محبوبیت روزافزون این صنعت باعث شده تا عبارت «چگونه ارز دیجیتال بخریم»، جایگاه پنجم از ۱۰ سؤال پرجست‌وجو درباره ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دهد. حدود ۳۶هزار جست‌وجوی جهانی این عبارت در گوگل، نشانه‌ای از علاقهٔ آشکار به خرید ارزهای دیجیتال است.

اغلب افراد، بازارهای نزولی را بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری با بازدهی بالا در نظر می‌گیرند. کاهش اخیر قیمت‌ها و احتمال بازگشت روند صعودی به بازار، باعث‌شده تا سرمایه‌گذاران کنونی برای شناسایی فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری، به‌نوعی در رقابت قرار گیرند.

۶. چرا ارزهای دیجیتال در حال سقوط هستند؟

۳۳هزار جست‌وجوی سرمایه‌گذاران برای یافتن پاسخ این سؤال که «چرا ارزهای دیجیتال در حال سقوط هستند»، تأثیر ادامه‌یافتن طولانی‌مدت بازارهای نزولی در جست‌وجو‌های گوگل را نشان می‌دهد. بازار نزولی سال ۲۰۲۲ برای چندین اکوسیستم ارز دیجیتال فاجعه‌بار بود و یک‌شبه میلیون‌ها دلار را از بین برد.

ادامهٔ سقوط قیمت‌ها بدون وجود هیچ نشانهٔ آشکاری برای جلوگیری از آن، باعث ایجاد احساسات منفی در سرمایه‌گذاران سراسر جهان شد. با این حال، وجود تورم در اقتصاد، سرمایه‌گذاران را وادار کرده است تا دوباره بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به‌عنوان پوششی در برابر کاهش قدرت خرید خود مورد بررسی قرار دهند.

۷. ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

این سؤال اساسی که «ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند» با ۲۷هزار بار جست‌وجو در گوگل، هفتمین عبارت پرتکراری است که کاربران دربارهٔ ارزهای دیجیتال به‌دنبال جواب آن می‌گردند.

پس از تجربهٔ ضررهای گسترده، نگاه عموم مردم به شیوهٔ عملکرد یک پروژه ارز دیجیتال متفاوت شده است. درک نحوه کار ارزهای دیجیتال (یا یک پروژه مشخص) به کشف ریسک‌های پنهان در سرمایه‌گذاری کمک خواهد کرد.

۸. چرا ارزهای دیجیتال از کار می‌افتند؟

وجود مشکلات دائمی در شبکهٔ پروژه‌های محبوبی مانند پالیگان باعث‌شده تا عبارت «چرا ارزهای دیجیتال از کار می‌افتند»، ۲۱هزار بار توسط مردم در گوگل جست‌وجو شود. توقف برداشت‌ها و مسدودکردن وجوه به‌دلایل مختلف توسط پروژه‌ها، سرمایه‌گذاران را به‌سمت پیداکردن پاسخ این سؤال سوق داده است.

افزایش بی‌سابقه از کار افتادن شبکه‌های بلاک چینی در این مدت، یکی از دلایل اصلی ایجاد احساسات منفی در سرمایه‌‌گذاران و قرارگرفتن این پرسش میان ۱۰ سؤال پرتکرار در مورد ارزهای دیجیتال در گوگل بوده است.

۹. چگونه ارز دیجیتال بسازیم؟

ایده ایجاد، بازاریابی و فروش یک ارز دیجیتال برای بسیاری از افراد نسبت به سرمایه‌گذاری در چیزی که توسط دیگران ایجادشده، جذاب‌تر است. «چگونه ارز دیجیتال بسازیم» با ۱۴هزار جست‌وجو، نهمین سؤال پرتکرار دربارهٔ ارزهای دیجیتال است.

هم اکنون، سرویس‌‌هایی هستند که به هرکسی امکان می‌دهند تا توکن خود را راه‌اندازی کند. با این حال، ایجاد یک ارز دیجیتال بدون داشتن کاربردی مشخص (جز برای کلاهبرداری البته!) در طولانی‌مدت با شکست مواجه خواهد شد.

۱۰. چگونه معامله ارز دیجیتال انجام دهیم؟

آخرین پرسش در لیست ۱۰ سوال پرتکرار کاربران در گوگل با ۱۳هزار جست‌وجو این است که «چگونه ارز دیجیتال ترید کنیم». با وجود، رشد محبوبیت ارزهای دیجیتال به‌عنوان جریان اصلی، سرمایه‌‌گذاران همچنان به جست‌وجو درباره روش‌های جدید معامله‌گری ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهند.

در مدت اخیر، صرافی‌های ارز دیجیتال شروع به ارائه خدمات متناسب با الزامات نظارتی حوزه‌های قضایی مختلف کرده‌اند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران برای شناسایی مناسب‌ترین پلتفرم‌ها برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال و اطمینان از رعایت قوانین این عبارت را در گوگل جست‌وجو می‌کنند.

*سجاد اسحقی نصرآبادی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»