عرضه ارز اربعین در این بانک ها


عرضه ارز اربعین در این بانک ها

طبق اعلام بانک مرکزی، علاوه بر ۵ بانک عامل قبلی، تمامی شعب ارزی ۱۶ بانک دیگر را هم با اولویت شهر تهران و کلان شهرها مکلف کرد تا ارز اربعین را با نرخ توافقی به زائران عرضه کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در راستای تسهیل شرایط عزیمت هموطنان ایرانی به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) سال جاری، بانکهای کشاورزی، رفاه کارگران‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، مسکن‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، کارآفرین‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، پارسیان‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، اقتصاد نوین‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، سامان‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، پاسارگاد، ‏‏‏‏‏‏‏‏سرمایه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، پست بانک، سینا‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، توسعه تعاون‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، خاورمیانه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، شهر، دی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، گردشگری‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ را مکلف کرد تا از طریق کلیه شعب ارزی خود در کشور با اولویت تهران و کلانشهرها ترتیبات تأمین و پرداخت ارز به زائرین گرامی را انجام دهند.

گفتنی است پیش از این 5 بانک ملی ایران، سپه، ملت تجارت و صادرات و صرافی های مجاز مکلف به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین بودند.

خاطرنشان می شود بانک‌های عامل و صرافی های مجاز، مکلف‌اند نسبت به پرداخت ارز اربعین به میزان هر متقاضی 100 دلار به نرخ توافقی اقدام کنند، همچنین درصورت تأمین دینار مورد نیاز از محل منابع تجهیز شده، صرافی ها و بانک های عامل می توانند به جای ۱۰۰ دلار نسبت به پرداخت 150 هزار دینار عراق به نرخ توافقی به متقاضیان اقدام کنند.

یادآور می شود، فروش ارز بابت سرفصل زیارتی اربعین حسینی (ع) هیچگونه محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

* جزئیات فروش ارز اربعین

زائرین امام حسین(ع) که در سامانه «سماح» نام‌نویسی کرده‌اند، می‌توانند به‌تدریج، به یکی از صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران یا شعب منتخب بانک‌های عامل، مراجعه کنند و ارز مورد نیاز خود را تا سقف مبلغ یک‌صد دلار یا یک‌صد و پنجاه هزار دینار عراق با نرخ مندرج در نماد توافقی بازار متشکل ارز ایران خریداری نمایند.

هنگام خرید ارز بایستی خود زائر، شخصاً حضور داشته باشد و ارز اربعین به هیچ فرد دیگر به‌عنوان نماینده زائر فروخته نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)