دانشجویان پسر دغدغه‌ای برای زیارت اربعین نداشته باشند


دانشجویان پسر دغدغه‌ای برای زیارت اربعین نداشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین رستمی، گفت: در هماهنگی با نظام وظیفه این امکان فراهم شده که دانشجویان پسر برای خروج از کشور و شرکت در راهپیمایی اربعین راحت تر و آسان تر مجوز بگیرند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین رستمی، در مصاحبه با رادیو اربعین با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی سفری است که دل های مشتاق بیش از کسانی است که اعزام می‌شوند، افزود:بسیاری از افراد مشتاق هستند که در این راهپیمایی حضور پیدا کنند، ولی به علت برخی از محدودیت‌های شخصی از جمله اشتغالات و گرفتاری ها، تعدادی از افراد مشتاق نمی توانند در راهپیمایی حضور پیدا کنند، ولی دلشان در عتبات عالیات است.


نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها با بیان اینکه بخشی از دانشجویان با خانواده‌های خود و یا مراکزی که با آنها ارتباط دارند از جمله هیئت ها به راهپیمایی اربعین حسینی می‌روند، اظهار کرد: بخشی از آنها نیز در قالب کاروان‌های دانشجویی در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و در دانشگاه ها نیز تلاش شده، که تسهیلاتی را در این زمینه فراهم شود از جمله اینکه صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه های مختلف تسهیلاتی را برای حضور دانشجویان در این راهپیمایی فراهم کرده آند .

وی همچنین با بیان اینکه هماهنگی لازم با نظام وظیفه انجام شده تا دانشجویان پسر جهت خروج از کشور و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی راحت تر مجوز بگیرند،ادامه داد : در دانشگاه ها، هیات های دانشجویی نیز با همکاری دانشگاه تلاش دارند که دانشجویان مشتاق را در قالب کاروان‌های دانشجویی به راهپیمایی اربعین حسینی اعزام کنند .

رستمی در بخش پایانی صحبت‌های خود با رادیو اربعین گفت : در مرز و مسیر کربلا به نجف عزیزان دانشجو با کمک برخی اساتید اقدام به ایجاد موکب هایی برای ارائه خدمات از جمله خدمات فرهنگی و آموزشی به زائران کرده آند .

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403