نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در فاریاب برگزار شد


نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در فاریاب برگزار شد

امروز (۱۴ شهریورماه) نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان و اعضای این شورا در شهر فاریاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۱۴ شهریورماه) نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضور رئیس شورای فرهنگ جنوب کرمان و اعضای این شورا در شهر فاریاب برگزار شد.

حجت الاسلام «میثم تارم» در این نشست، گفت: جایگاه خانواده بی بدیل است و اولین کانونی است که پایه و اساس تربیت و اخلاق انسان ها در آن شکل می گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: هیچ مسئله ای مهم تر از خانواده نیست و هیچ چیزی هم منفورتر از طلاق نیست.

وی با بیان این مطلب که بسیاری از مشکلات امروز ما در دادگاه ها، بحث خانواده است، ابراز کرد: امروز متاسفانه با فروپاشی کانون خانواده و تنزل خانواده ها مواجه هستیم.

حجت الاسلام تارم ضمن ابراز نگرانی از کاهش جمعیت، تاکید کرد: امروز در بحث فرزند آوری جامعه ما به سمت پیری می رود و متاسفانه نرخ فرزند آوری در جنوب کرمان بسیار پایین است.

حجت الاسلام «عباس گروهی» در این نشست، گفت: با نگاهی به تاریخ در می یابیم که در همه دوران ها زیر ساخت اقتصادی و فرهنگی کامل نبوده است که این موضوع مشکلاتی را به بار آورده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فاریاب فرهنگ را مسئله ای مهم و حائز اهمیت دانست و افزود: مادامی که کار فرهنگی انجام نشود یا تاثیر گذار نباشد، آسیب های اجتماعی کاهش نمی یابند.

وی با اشاره به این که چند سال است که مقام معظم رهبری با تعابیر مختلف به موضوع فرهنگ اشاره می کند، بیان کرد: با توجه به مشکلات حوزه فرهنگ می طلبد که متولیان امر با برنامه ریزی به این مقوله توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام گروهی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی را برطرف کند بنابراین باید مصوبات آن به نحو مطلوب پیگیری شود.

امام جمعه فاریاب با اشاره به این که در حوزه آسیب های اجتماعی بیشترین آسیب ها طلاق و اعتیاد هستند، تصریح کرد: متصدیان فرهنگ باید دقت بیشتری کنند تا بسیاری از معضلات و مشکلات ما حل شود چرا که وظیفه همه ما در قبال فرهنگی بسیار سنگین است و باید توجه جدی شود.

وی کاهش جمعیت را زنگ خطری برای کشور برشمرد و اظهار کرد: در حوزه فرزند پروری باید توجه جدی شود و متصدیان فرهنگ باید در این حوزه کار کنند.

حجت الاسلام گروهی تاکید کرد: جا ماندگان اربعین از جمله عاشقان اربعین هستند که به لحاظ مالی امکان این سفر معنوی را ندارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فاریاب اضافه کرد: خوشبختانه در شهرستان فاریاب عده ای از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که بضاعت مالی نداشتند توسط حسینی فرماندار شهرستان به کربلای معلی اعزام شده اند.

وی با تاکید بر این که اربعین پیام های زیادی برای مسلمانان دارد، تصریح کرد: اربعین کار فرهنگی بزرگی است که انجام می شود هر کس می تواند باید برای برگزاری هر چه بهتر آن کمک کند.

حجت الاسلام «حمید بامری» در این نشست، کاهش جمعیت را یکی از مشکلات پیش روی کشور دانست و گفت: باید فرزند آوری و نگاه دین به وجود فرزند در زندگی برای خانواده ها تبیین شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد با تاکید بر لزوم این که جامعه ما باید به واقعیت فرزند آوری پی ببرد، خاطرنشان کرد: دین اسلام تعابیری را برای فرزند آوری به کار برده به طور مثال از نگاه دین، وجود فرزند برکات زیادی دارد بنابراین باید این تعابیر در جامعه تبیین شود.

وی یکی از علل طلاق را عدم وجود فرزند برشمرد و اظهار کرد: اگر خانواده ها بدانند که وجود فرزند موجب گسترش شادی، نشاط و شکوفا شدن استعداد های انسان می شود قطعا به این مهم توجه می کنند.

حجت الاسلام بامری باید امروز نگرش و بینش مردم را نسبت به فرزند کمتر زندگی بهتر تغییر دهیم، تصریح کرد: در قدیم فرزندآوری برای مردم حائز اهمیت بود و استحکام بنیان خانواده را بر همین مبنا می دانستند اما امروز نگاه مردم نسبت به فرزند آوری دستخوش تغییر شده است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز جبهه تهاجم فرهنگی با تمام قوا، کانون خانواده ها را مورد حمله قرار داده که باید با جهاد تبیین به مقابله با این جبهه تهاجمی رفت.

«شیرین عبداله نژاد» در این نشست، گفت: دستور کار امروز شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، صیانت از خانواده و جاماندگان اربعین حسینی است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: تنظیم سند تحول فرهنگی جنوب کرمان در دست اقدام است.

وی بیان کرد: در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی در منطقه می طلبد که نهادهای فرهنگی در خصوص رفع مشکلات و عدالت فرهنگی اقدام کنند.

عبداله نژاد یادآور شد: به منظور هم افزایی و همگرایی با هدف توسعه فعالیت های فرهنگی در منطقه جلساتی با هم خانواده های فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد های انقلابی در جیرفت برگزار شده که بزودی این جلسات در دیگر شهرستان های منطقه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی موکب هایی برای جا ماندگان اربعین برپا می شود.

وی در خاتمه با اشاره بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی و جمعیت در منطقه، عنوان کرد: برای تحقق این مهم باید رویدادهای بزرگ فرهنگی برگزار شود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»