تاریخ انتشار iOS 16 و watchOS 9 اعلام شد


تاریخ انتشار iOS 16 و watchOS 9 اعلام شد

اپل علاوه بر معرفی آیفون 14 و اپل واچ سری 8، تاریخ انتشار سیستم عامل آی او اس 16 – iOS 16 و واچ او اس 9 – watchOS 9 را رسماً مشخص کرد.اپل طی رویداد مورد انتظار خود بالاخره از خانواده آیفون 14 شامل نسخه‌های پلاس، پرو و پرو مکس و ساعت‌های هوشمند...

اپل علاوه بر معرفی آیفون 14 و اپل واچ سری 8، تاریخ انتشار سیستم عامل آی او اس 16 – iOS 16 و واچ او اس 9 – watchOS 9 را رسماً مشخص کرد.

اپل طی رویداد مورد انتظار خود بالاخره از خانواده آیفون 14 شامل نسخه‌های پلاس، پرو و پرو مکس و ساعت‌های هوشمند جدید اپل واچ سری 8، اپل واچ SE 2 و اپل واچ اولترا پرده برداشت. علاوه بر این، تاریخ انتشار دو سیستم عامل جدید iOS 16 و watchOS 9 را رسماً مشخص کرده است. آی او اس 16 و واچ او اس 9 بعد از معرفی اولیه در کنفرانس WWDC 2022 و گذراندن دوره بتای طولانی به رسم همیشه، در 12 سپتامبر (21 شهریور) در دسترس قرار خواهند گرفت. گذشته از این دو سیستم عامل، انتظار می‌رود macOS ونتورا و iPadOS 16 در ماه اکتبر پیش رو (مهر تا آبان) به انتشار برسند.

تاریخ انتشار iOS 16 و watchOS 9 اعلام شد

از تاریخ انتشار iOS 16 که بگذریم، سیستم عامل جدید آیفون صفحه قفل یا لاک اسکرین با قابلیت شخصی‌سازی بالا و بروزرسانی‌ها و بهبودهایی را برای حالت فوکوس، گالری تصاویر، ویرایش پیام‌ها، SharePlay، هوش دستگاه، پشتیبانی کنترلر، Apple Pay Later و سایر بخش‌ها به دنبال می‌آورد.

اپل در بتای پنجم این سیستم عامل، نشانگر درصد باتری را ارائه کرد که مورد توجه گسترده در اینترنت قرار گرفت. این بتا همچنین از ویژوالایزر موسیقی جدید برای لاک اسکرین، صدایی برای اعلام موقعیت اپل واچ، تغییرهای اسکرین‌شات و تغییرهایی در نشانگرهای موسیقی‌های دالبی اتموس (Dolby Atmos) و صدای بی‌اتلاف (Lossless Audio) برخوردار بود.

تاریخ انتشار iOS 16 و watchOS 9 اعلام شد

چهارمین بتای سیستم عامل iOS 16 کاهش زمان حذف پیام تا دو دقیقه، نمایش لیست تغییرها برای پیام‌های ویرایش‌شده بخش Messages، بهبودهایی در لاک اسکرین، والپیپرهای جدید و یک ActivityKit API را با خود به همراه آورد.

این درحالی است که بتای سوم آی او اس 16 یک حالت امنیتی برای فعالان، ژورنالیست‌ها و مسئولین دولتی با نام Lockdown را به این سیستم عامل اضافه کرده بود. در این حالت قسمت‌های مختلفی که عموماً مورد سوء استفاده هکرها قرار می‌گیرند، برای افزایش هرچه بیشتر امنیت غیر فعال می‌شوند. اپل ضمناً در این بتا برای اولین بار آلبوم عکس اشتراکی را پیاده‌سازی کرد و تغییرهایی در Stage Manager به وجود آورد. حالا با مشخص شدن تاریخ انتشار iOS 16 کاربران مطمئن شده‌اند که به زودی کار با نسخه نهایی این سیستم عامل را تجربه خواهند کرد.

تاریخ انتشار iOS 16 و watchOS 9 اعلام شد

ساعت‌های هوشمند اپل با WatchOS 9 از بروزرسانی‌هایی در زمینه تناسب اندام بهره‌مند خواهند شد که از جمله می‌توان به نماهای اضافی داخل برنامه Workout پس از چرخاندن تاج دیجیتالی اشاره کرد. شاخصی با نام Heart Rate Zones سطح شدت تمرین را به کاربر نشان می‌دهد. به برنامه Health قابلیت ردیاب داروها اضافه شده است که به کاربر مصرف داروهایش را یادآوری می‌کند. برنامه Sleep هم شاخص‌هایی جدید برای خواب REM، هسته‌ای و عمیق دریافت کرده است. همچنین باید به 2 واچ فیس جدید و تغییرهای ظاهری دیگر اشاره کرد.

منبع :AppleInsider

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟