تلاش می‌کنیم انتخابات 1402 با قانون جدید برگزار شود


تلاش می‌کنیم انتخابات 1402 با قانون جدید برگزار شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: با توجه به اینکه اسفند سال آینده انتخابات مجلس برگزار خواهد شد، تلاش می‌کنیم هر چه زودتر بررسی این طرح در مجلس به اتمام برسد.

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: در حال حاضر طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستورکار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهاست.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بحث‌های تخصصی و کارشناسی درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در کمیسیون شوراها در حال انجام است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط زمانی و از آنجایی که اسفند سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی را داریم، تلاش می‌کنیم هر چه زودتر بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به اتمام برسد و این طرح در دستورکار صحن مجلس قرار گیرد.

جوکار ادامه داد: تا این لحظه چند ماده از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها بررسی و تصویب شده و بررسی چند ماده از این طرح باقی مانده است. تلاش ما این است که انتخابات سال آینده با قانون جدید برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح حوزه‌های انتخابیه هم بحثی جداست که در دستورکار داریم، گفت: بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی، پس از هر ده سال با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آن‌ها باید حداکثر ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان اضافه شود که دو دوره است این اتفاق نیفتاده و باید ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی اضافه شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این موضوع در کارگروه‌های تخصصی بررسی شده است و سپس باید در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مورد بحث و بررسی قرار گیرد و پس از تصویب در کمیسیون، آماده بررسی در صحن علنی مجلس می‌شود. در صورتی که این موضوع در صحن مجلس رأی بیاورد، ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان فعلی مجلس اضافه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...