مقایسه نسل ایرپاد پرو اپل با مدل قبل؛ آیا وقت ارتقا فرا رسیده است؟


مقایسه نسل ایرپاد پرو اپل با مدل قبل؛ آیا وقت ارتقا فرا رسیده است؟

با معرفی نسل دوم ایرپاد پرو، اکنون سؤال مهمی که برای بسیاری از دارندگان مدل قبلی این محصول به‌وجود می‌آید این است که آیا نسخه‌ی به‌روز، ارزش ارتقا را دارد یا خیر.

اپل با معرفی دومین نسل ایرپاد پرو، اکنون نسخه‌ی به‌روزشده‌ی این محصول را پس از چندسال دردسترس خریداران قرار می‌دهد. بسیاری از دارندگان مدل کنونی این هدفون بی‌سیم، با این سؤال مواجه شده‌اند که آیا نسل جدید آن، ارزش هزینه‌ی اضافه و به‌روزرسانی را دارد یا خیر. در این مقاله سعی داریم به مقایسه‌ی نسل اول ایرپاد پرو با مدل جدید آن بپردازیم تا در تصمیم‌گیری به شما کمک کنیم.

طراحی

مقایسه نسل ایرپاد پرو اپل با مدل قبل؛ آیا وقت ارتقا فرا رسیده است؟

همان‌طور که انتظا داشتیم، نسل جدید ایرپاد پرو با ظاهری مدل پیشین این محصول معرفی شد. البته این موضوع، نکته‌ی بدی محسوب نمی‌شود و مدل قبلی هدفون TWS پرچم‌دار اپل همچنان یکی از بهترین طراحی‌ها را میان محصولات مشابه ارائه می‌دهد. البته اپل برخی جزئیات بسیار کوچک را در ظاهر مدل جدید این هدفون بی‌سیم اعمال کرده است تا بدین‌ترتیب کارایی آن را نسبت به قبل کم بهبود بخشد.

کیس شارژ ایرپاد پرو ۲ نسبت به مدل قبلی این محصول میزبان تغییرات مهمی بوده است. درواقع اپل امسال از بلندگوی داخلی در کیس شارژ ایرپاد پرو جدید بهره گرفته است و این محصول اکنون از قابلیت Find My پشتیبانی می‌کند. هرچند که طراحی و ظاهر کیس شارژ برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی ندارد اما درصورتی‌که قابلیت‌های جدید آن برای شما مفید است، می‌توانید به‌روزرسانی هدفون TWS خود به مدل جدید را مدنظر قرار دهید. کیس شارژ نسل جدید ایرپاد پرو همچنین امکان شارژ با کابل لایتنینگ، شارژرهای Qi، MagSafe یا حتی شارژر اپل واچ را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

امکانات

مقایسه نسل ایرپاد پرو اپل با مدل قبل؛ آیا وقت ارتقا فرا رسیده است؟

اولین نسل ایرپاد پرو اپل با قابلیت حذف‌نویز عرضه شد. این محصول عملکرد خوبی در حذف صداهای مزاحم پس‌زمینه ارائه می‌دهد که آزمایش‌های زومیت نیز این مورد را تأیید می‌کند. اکنون همان‌طور که انتظار داشتیم نسخه‌ی جدید این هدفون بی‌سیم با قابلیت حذف‌نویز بهبودیافته معرفی شده است که نسبت به مدل قبلی، کیفیت صدای بهتری هنگام مکالمات صوتی و پخش موسیقی ارائه می‌دهد. درواقع اپل می‌گوید ایرپاد پرو جدید تا دوبرابر ازنظر حذف نویزهای محیط نسبت به مدل اولیه‌ی آن بهتر عمل می‌کند.

مقایسه نسل ایرپاد پرو اپل با مدل قبل؛ آیا وقت ارتقا فرا رسیده است؟

ایرپاد پرو ۲ به‌لطف تراشه‌ی H2 اکنون مصرف انرژی بهینه‌تری ارائه می‌دهد که این مورد در عمرباتری آن تأثیر دارد و حالا با هربار شارژ می‌توان تا ۶ ساعت با آن موسیقی پخش کرد. درمقام مقایسه عمرباتری ایرپاد پرو اصلی باهربار شارژ ۴٫۵ ساعت بود. علاوه‌براین عمرباتری کیس شارژ این محصول از ۲۴ ساعت در نسل گذشته به ۳۰ ساعت افزایش یافته و به‌طور کلی نسبت به قبل ۳۳ درصد بهتر شده است.

نسل دوم ایرپاد پرو همچنین صدای فراگیر را با توجه به ابعاد و شکل سر کاربر، تنظیم و پخش خواهد کرد؛‌ قابلیتی که استفاده از تراشه‌ی H2 آن را امکان‌پذیر کرده است و در نسل قبلی شاهد آن نبودیم.

اما هدفون‌های جدید ایرپاد پرو ۲ اپل، از نظر قطعات داخلی نسبت به قبل پیشرفت‌های خوبی داشته است. به‌عنوان مثال این محصول اکنون از درایورهای به‌روزشد‌ه‌ای بهره می‌برد که با اعوجاج کم و تقویت‌کننده‌ی سفارشی باعث ایجاد صدای باکیفیت‌تر و با وضوح بیشتر در طیف گسترده‌تری از فرکانس‌ها خواهد شد.

ایرپاد پرو نسل دوم حالا به بلوتوث ۵٫۳ مجهز شده است درحالی‌که مدل قبلی آن از بلوتوث ۵ بهره می‌برد. استفاده از استاندارد جدید می‌تواند به کاهش نرخ تأخیر انتقال صدا به‌خصوص هنگام اجرای بازی‌ها کمک کند. علاوه‌براین نسخه‌ی جدید هدفون TWS پرچم‌دار کوپرتینویی‌ها، همچنان با گواهی IPX4 عرضه می‌شود و بنابراین دربرابر پاشش قطرات آب و تعرق مقاوم است.

شایان‌ذکر است وزن هریک از ایرپادها در نسل دوم ایرپاد پرو به ۵٫۳ گرم رسیده است که نسبت به نسل قبل یک گرم کم‌تر شده است. علاوه‌براین وزن کیس شارژ مدل جدید این هدفون ۵۰٫۸ گرم است درحالی‌که مدل قبلی آن ۴۵٫۶ گرم بود. بیشتر شدن وزن کیس شارژ نسل دوم ایرپاد پرو منطقی به‌نظر می‌رسد زیرا اکنون به بلندگوی داخلی و باتری بهتر مجهز شده است.

قیمت

همان‌طور که انتظار می‌رفت، ایرپاد پرو ۲ با قیمت ۲۴۹ دلار به‌فروش می‌رسد و بدین‌ترتیب اپل این محصول را باقیمتی مشابه نسل قبلی آن که سال ۲۰۱۹ معرفی شد، عرضه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)