رفع مشکل بنگاه‌های اقتصادی بوشهر نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها است


رفع مشکل بنگاه‌های اقتصادی بوشهر نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها است

بوشهر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته هشت واحد صنعتی راکد استان بوشهر به چرخه فعالیت و تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی صبح پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر اظهار داشت: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و بازگشت واحدهای راکد به تولید برنامه‌های مهمی را در استان بوشهر داریم.

وی افزود: مسائل و مشکلات چند بنگاه اقتصادی در زمینه معدن، صنایع معدنی و گردشگری که در بخش‌های تولید و اجرایی دچار مشکلات متعددی بودند در حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به صورت رو در رو و با دستور مستقیم معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر مورد بررسی و تصمیم گیری نهایی جهت تعیین مصوبه مربوطه قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: هر یک از دستور کارها را به صورت جداگانه مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار داده و با در نظر گرفتن قوانین و مقررات جاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت حل مشکلات تولید کنندگان و اجرای طرح‌های سرمایه گذاران همکاری و مساعدت مطلوب کنند تا انگیزه متقاضیان جهت کسب و کارها و رونق اقتصادی بیشتر شود.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون مصوبات متعددی در راستای رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان شامل پیگیری تأمین سرمایه ثابت و در گردش، راه اندازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های لازم نظیر تأمین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی، رفع مشکلات ارزی و سایر موارد از طریق جلسات کارگروه تسهیل مصوب و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

صفوی با اشاره به اینکه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان یک ظرفیت مناسب برای رونق کسب و کار در حوزه اقتصادی است عنوان کرد: طی یک ساله گذشته تعداد ۲۳ جلسه کارگروه با ۴۵۰ مصوبه در استان داشته ایم که تعداد ۳۳۰ مورد آن تا کنون با همکاری دستگاه‌های دولتی و بانک‌های عامل اجرایی شده و مابقی در دست اجرا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل