نماینده ایران در سازمان ملل استوارنامه خود را به«گوترش» تقدیم کرد


نماینده ایران در سازمان ملل استوارنامه خود را به«گوترش» تقدیم کرد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، استوارنامه خود را به دبیر کل سازمان تقدیم و رسما کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده جدید دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، عصر روز چهارشنبه به وقت محلی، ۱۶ شهریور، در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در محل دفتر وی، استوارنامه خود را به دبیرکل تقدیم و رسماً کار خود را آغاز کرد.

در این دیدار، سعید ایروانی بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تداوم تعامل سازنده و همکاری نزدیک با سازمان ملل، به ویژه در راستای تقویت چندجانبه گرایی و مقابله با یکجانبه گرایی و حل بحران‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

وی ضمن اشاره جایگاه و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران و نیز اولویت‌های سیاست خارجی کشورمان در توسعه همکاری با کشورهای منطقه خلیج فارس، بر ایجاد امنیت منطقه‌ای با مشارکت سازنده کشورهای منطقه تاکید کرد.

ایروانی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه دبیرکل، خواستار ایفای نقش وی در کمک به ایجاد صلح و امنیت منطقه‌ای شد.

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در پایان، مجدداً دعوت کشورمان از دبیرکل برای سفر به ایران را تجدید کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این دیدار با اشاره به جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در صلح و ثبات منطقه، از همکاری و تعامل سازنده جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل به ویژه در تقویت چندجانبه گرایی قدردانی و بر تداوم این همکاری تاکید کرد.

گوترش ضمن پذیرش دعوت برای دیدار از ایران، آمادگی خود را برای ایفای نقش در پیشبرد صلح و امنیت منطقه‌ای خلیج فارس اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در