ایران چشمداشتی به کشورهای همسایه ندارد/ تقویت دکترین نظامی دفاعی


ایران چشمداشتی به کشورهای همسایه ندارد/ تقویت دکترین نظامی دفاعی

تبریز- فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه تمام کشورهای همسایه بدانند ایران اسلامی هیچ چشمداشتی به کشور دیگری ندارد، گفت: دکترین نظامی ما دفاعی است و آن را تقویت می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی صبح پنج شنبه در بازدید از پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز با تاکید بر اینکه تجهیزات و رادارهای هواپیماها به‌روز بوده و توسط متخصصان داخلی تولید و ارتقا می‌یابد، ادامه داد: مهماتی که در هواپیماهای مختلف استفاده می‌شود همچون بمب‌های دور ایستای نقطه زن، موشک‌های دورایستا و موشک‌های هوا به هوا توسط نیروهای دانشگاهی و صنعتی کشورمان ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در زمینه موشک‌های هوا به زمین نیز پیشرفت بسیار خوبی دارد، ادامه داد: هواپیماهای بدون سرنشین نیز از فاز شناسایی خارج شده و به فاز عملیاتی وارد شده‌اند.

واحدی درخصوص پایگاه هوایی تبریز نیز گفت: این پایگاه یکی از پایگاه‌های مهم و استراتژیک کشور است که افراد بسیار کوشا و پیگیر در این پایگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی سپس گفت: خلبانان پایگاه هوایی شهید فکوری در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که همیشه در صحنه هستند. مرکز قطعه سازی پایگاه شهید فکوری در سال‌های گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته و در برخی مواقع، قطعات بسیار مهم و گلوگاهی که مجبور به واردات از خارج بودیم را بومی سازی کرده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش سپس افزود: در رزمایش‌های اخیر نیز توانستیم اهداف را با پهپادها و موشک‌های نقطه زن مورد اصابت قرار دهیم.

واحدی اظهار داشت: دو پهپاد بسیار راهبردی و ارزشمند کمان ۱۲ و کمان ۲۲ توسط نیروی هوایی و پهپادهای راهبردی دیگر توسط وزارت دفاع ساخته شده است که نشانگر تقویت دکترین نظامی دفاعی کشورمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»