ساده‌لوح نبودن ؛ تنها شرافتمندی ما در مقابل زمستان سخت اروپا!


 ساده‌لوح نبودن ؛ تنها شرافتمندی ما در مقابل زمستان سخت اروپا!

آقای دهباشی به جای اینکه سران اروپا را برای تحریم ایران شماتت کند، به جای اینکه از سران اروپا بپرسد چرا از جنگ اوکراین خارج نمی‌شوند تا دچار بحران سوخت نباشند و به جای اینکه به اروپا یادآوری کند کابوس "زمستان سخت" اثر همکاری با آمریکا و دشمنی با ایران است، سمت انتقاداتش را متوجه ایران اسلامی می‌کند!

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: حسین دهباشی، فعال رسانه و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان اخیرا در یک رشته توییت نوشته است:
"و ببینید دوستان! این‌که به انتظار زمستان و کمبود سوخت و سردی چشیدن کشورهای فقیر یا آدم‌های فقیر در کشورهای غنی باشید (ثروتمندان که به هر حال سرما نمی‌خورند)، منش شرافتمندانه‌ای نیست. هست؟ و دقت شود که صحبت از احتمال آزرده کردن ضعفا است. یعنی همان بخشی از جوامع که شاید اصلا ندانند ایران کجا است چه رسد به آن‌که تحریم‌اش کرده باشند که حالا مثلا بشود تلافی کرد! کما اینکه مگر اقشار آقازاده در کشور خودمان، چیزی ضرر کردند و فشاری به جایشان آمد از مصایب اقتصادی معمولی‌ها؟ "
************************ نقد و تحلیل **********************
*قبل از این، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز در یک توییت مشابه گفته بود:
"غرب از تحریم‌های بی‌رحمانه به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند، در حالی که ایران به دنبال روابط عادی با تمامی دولت‌های قانونی و غیرمتخاصم است. ایران هیچ گاه از نفت یا گاز به عنوان یک اهرم فشار استفاده نکرده است. "[ mshrgh.ir/1415316]
*******************************

دقت شود که ایران اسلامی همان کشوری است که حتی در جنگ تحمیلی عراق هم حاضر به آسیب رساندن به مردم بیگناه عراق و شهروندان عادی این کشور نشد.
پس این وصله‌ها به ایران نمی‌چسبد.
مع‌الوصف جای "شهید و جلّاد" هم نباید عوض شود...
یعنی آقای دهباشی به جای اینکه سران اروپا را برای تحریم ایران شماتت کند، به جای اینکه از سران اروپا بپرسد چرا از جنگ اوکراین خارج نمی‌شوند تا دچار بحران سوخت نباشند و به جای اینکه به اروپا یادآوری کند کابوس "زمستان سخت" اثر همکاری با آمریکا و دشمنی با ایران است اما سمت انتقاداتش را متوجه ایران اسلامی می‌کند!
طبعا خوشحالی از آسیب دیدن مردمان عادی در هر نقطه‌ای از جهان رذیلت است. ولی ما مسئول رفتارهای ظالمانه سران کشورهای اروپایی و ظلمی که به واسطه تحریم ایران و جنگ اوکراین به مردمشان روا داشته‌اند، نیستیم.
همچنانکه مسئولیم و نمی‌توانیم ایران اسلامی را به بهانه برجام یا سختی کشیدن مردم اروپا تسلیم کنیم و ایضا نمی‌توانیم اکنون که دشمن سپر انداخته؛ سپرش باشیم!
باید دانست که در مواجهه با دشمن تا دندان مسلحی که رذالت او عیان شده؛ اصل بر تحصیل منافع و حفظ امنیت کشور و مردم است نه اینکه آقایانی پیدا شوند که در وهله اول به بهانه دلسوزی برای مردمان مستضعفی که در ارض حکومت ظالم زیست می‌کنند؛ سپر انداخته و خود و کشور را تمام و کمال تسلیم دشمن کنند.
این همان اشک کباب است که موجب طغیان آتش خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان