باید از ژاپن ترسید؛/ ظریف: همه تقصیرها را گردن عطایی نیندازیم


باید از ژاپن ترسید؛/ ظریف: همه تقصیرها را گردن عطایی نیندازیم

فرهاد ظریف معتقد است که نباید همه تقصیرهای حذف از قهرمانی جهان را گردن سرمربی تیم انداخت.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران، در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان مقابل یکی از بزرگان دنیای توپ و تور یعنی برزیل قرار گرفت و با یک عملکرد ناامیدکننده ٣-٠ شکست خورد تا از صعود به مرحله بعدی باز بماند.

فرهاد ظریف در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ‌ملی والیبال در مسابقات قهرمانی جهان که با کسب ۲ برد و ۲ باخت و تکرار جایگاه سیزدهم دوره قبل، اظهار داشت: قطعا بازیکنان و اعضای کادرفنی با من هم نظر هستند که تیم ملی والیبال ایران در قهرمانی جهان نسبت به جام واگنر و لیگ ملت‌ها افت محسوسی داشته است و نمایش تحسین برانگیزی در مسابقات جهانی از تیم ملی ندیدیم. در شرایطی مقابل آرژانتین به پیروزی رسیدیم که برتری محسوسی نداشتیم و جدا از تلاش بازیکنان و کادرفنی به خاطر اشتباهات پرتعداد آرژانتین برنده شدیم. حتی مقابل مصر هم تیم کاملا برتر نبودیم و در اواخر بازی به سختی پیروز شدیم و در ۲ بازی آخر برابر هلند و برزیل هم خرفی برای گفتن نداشتیم. ما نمی‌توانیم درمورد دلایل افت ناگهانی تیم ملی نسبت به لیگ ملت‌ها را بگوییم زیرا از نزدیک کنار تیم ملی نبودیم و باید کادرفنی پس از بازگشت درمورد نتایج و عملکرد صحبت کند.

وی افزود: به نظرم انصراف سید محمد موسوی از همراهی تیم ملی در قهرمانی جهان و اتفاقاتی که در روزهای پایانی اردوی رخ داد در این عملکرد بی‌تاثیر نبود. با توجه به نیازی که دیده شده بود، موسوی برای تقویت دفاع روی تور ایران به تیم ملی اضافه شود و کادرفنی هم روی عملکرد این بازیکن باتجربه حساب باز کرده بود، اما انصراف او دست عطایی را در پوست گردو گذاشت. کناره‌گیری موسوی هم از نظر فنی و هم از نظر روانی و مسائل حاشیه‌ای بی‌تاثیر نبود.

*توقع شکست برزیل انتظار بیجایی است
لیبروی سال‌های نه‌چندان دور والیبال ایران درخصوص شکست ۳ بر صفر برابر برزیل در مرحله یک هشتم نهایی، خاطرنشان کرد: با توجه به سیر نزولی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان، حداقل برای والیبالی‌ها چنین شکستی مقابل برزیل دور از ذهن نبود. با توجه به افت بازیکنان ایران و شکل بازی برزیل می‌شد از قبل شکست مقابل برزیل را پیش‌بینی کرد. واقعا در این دیدار توانایی برزیلی‌ها از همه نظر به ایران چربید و هرطور حساب کنیم تیم ملی ایران با این سبک بازی «بِبَر» برزیل نبود. بازیکنان برزیل همگی میدان دیده بوده و در بهترین باشگاه‌های ایتالیا و لهستان توپ می‌زنند و جز چند بازیکن جوان، مابقی نفرات سال‌هاست کنار هم بازی می‌کنند. باتوجه به پوست‌اندازی گسترده در تیم ملی ایران به نظرم توقع پیروزی مقابل برزیل انتظار بیجایی است، هرچند به نظرم می‌توانستیم از برزیل ست بگیریم.

*ایران به نیمیر باخت نه به هلند!
ظریف تصریح کرد: پس از بازی ضعیف مقابل مصر عبادی‌پور هم تاکید کرده بود که بدترین بازی عمرمان را انجام دادیم و به نظرم شکست تیم ملی ایران مقابل هلند در ادامه این روند نزولی قابل پیش‌بینی بود. اینکه اخیر گفته شده عمدا به هلند باختیم تا با فلان تیم روبرو نشویم یا فلان تیم بخوریم باید تاکید کنم که اصلا اینگونه نیست و واقعا تیم ایران در بازی آخر دور گروهی خود به نیمیر عبدالعزیز باخت نه هلند.

باید از ژاپن ترسید؛/ ظریف: همه تقصیرها را گردن عطایی نیندازیم

*تفاوت مربیان ایرانی با خارجی فقط در فاکتور تجربه است
ستاره اسبق والیبال ایران با حمایت از انتخاب شرمربی ایرانی، گفت: انتخاب بهروز عطایی به عنوان یک مربی ایران پس از نتایج ضعیف تیم ملی والیبال در المپیک واقعا انتخاب درستی بود و به نظرم زمان آن رسیده بود که به مربیان ایرانی اعتماد شود و پول بیت‌المال الکی به جیب مربیان خارجی که فقط به خاطر دلار کار می‌کنند، نرود. خوشبختانه اکثر بازیکنان فعلی تیم ملی در تیم جوانان یا تیم‌های هراز و کاله شاگرد عطایی بوده‌اند و به همین دلیل شناخت دو طرفه خوبی بین بازیکنان و کادرفنی حاکم است. همانگونه که تیم ملی والیبال ایران جوان شده، کادرفنی هم جوان شده است. همانگونه که اکثر بازیکنان ایران نخستین تجربه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه می‌کنند، کادر ایرانی تیم ملی هم اولین تجربه قهرمانی جهان و لیگ ملت‌های خود را می‌گذراند. چند مربی ایرانی از نظر فنی هم سطح بهترین مربیان جهان هستند و تنها تفاوت‌شان با مربیان تراز اول در تجربه و دیدن میدان‌های مختلف است.

*نباید همه تقصیرها را گردن عطایی بیندازیم
وی ادامه داد: اینکه پس از ناکامی تیم ملی والیبال در قهرمانی جهان عده‌ای از روی غرض‌ورزی سریعا علیه عطایی و کادرفنی موضع بگیرند، کار درستی نیست و باید به عطایی زمان بدهیم. نباید همه تقصیرها را گردن عطایی بیندازیم زیرا در صورت آوردن بهترین مربی خارجی هم فکر نمی‌کنم نتیجه‌ای بهتر حاصل می‌شد.

*باید از ژاپن و ستاره‌هایش بترسیم
ظریف درخصوص پیشرفت والیبال ژاپن و گرفتن جایگاه نخست ایران در آسیا، اظهار کرد: سبک و نوع بازی ژاپن پس از حضور فیلیپ بلن فرانسوی در والیبال این کشور تحول فوق‌العاده‌ای داشته و چند سال ی است که روبروی این تیم با مشکل روبرو هستیم. البته نباید از یاد ببریم که با همان تیم باتجربه‌مان هم ۲ بار در سال‌های اخیر از ژاپن شکست خوردیم. ژاپن در قهرمانی جهان عملکرد خوبی داشت و واقعا در بازی با فرانسه اگر کم خوش شانس بودند می‌توانستند با حذف قهرمان المپیک به یک چهارم نهایی برسند. عملکرد عالی ژاپن ماحصل یک برنامه‌ریزی بلند مدت بوده و باید از این ژاپن با ستاره‌هایی همچون ایشیکاوا، نیشیدا، تاکاهاشی و … بترسیم زیرا در این ۲ سال اخیر جایگاه نخست والیبال ایران در آسیا را پس گرفته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والیبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس